De traditionele puzzelwandeltocht van Vroomshoopse Boys markeerde het begin van een nieuw kalenderjaar. Erik Heideman en Arriën Kuilder tekenden daarvoor en de tocht leidde de vele deelnemers via het sportpark de Bosrand en het Zandstuvebos door het noordwestelijke deel van Vroomshoop. De nodige vragen werden beantwoord en onderweg had de activiteitencommissie voor de inwendige mens gezorgd. Dat gebeurde ook in de kantine, waar snert en patat aangeboden werd. Het team van Boys J011-1 met spelers en hun ouders won de eerste prijs, gevolgd door het team van Boys 13-2.

De beste wensen werden uitgewisseld en namens het bestuur hield voorzitter Edward Olthof zijn nieuwjaarstoespraak. De Boys-voorman blikte terug op een in alle opzichten perfect geslaagd jubileumfeest van de 75-jarige voetbalvereniging Vroomshoopse Boys. Hoogtepunten tijdens het jaar 2019 waren daarnaast de presentatie van de nieuwe hoofdsponnoren Veltink B.V. en de Groot Vroomshoop B.V. en de nieuwe kledinglijn. De prestaties van de senioren en de jeugd van de Boys waren over de hele linie goed te noemen. De selectieteams van Vroomshoopse Boys toonden zich wederom de beste bij het jaarlijkse Twenterand-toernooi. Het beleidsplan “Gezonde Ambitie” wordt binnenkort geactualiseerd en de Boys blijft zo als echte opleidingsclub aan de weg timmeren.

Edward Olthof maakte bekend dat Reinier de Jong, die nu nog de B-selectie bij de senioren onder z’n hoede heeft, ingaande het seizoen 2020-2021 als groepshoofd bij de JO19 is benoemd. Zijn assistenten worden Harold Kivits en René Netters. Nieuw is ook het groepshoofd Thomas Kleinjan bij Boys J09, terwijl Jeroen Bos, die dit seizoen nog groepshoofd is van Boys JO15, coördinator wordt van de onderbouw van de Boys-jeugd. Bart-Jan Staman wordt groepshoofd van Boys JO13-1 en krijgt als assistent Jos Hutten. Alexander Fokkertverruilt z’n functie als groepshoofd van Boys JO13 voor Boys J-015 en krijgt Lerby van Dijk als assistent. Tim van der Kolk blijft groepshoofd bij Boys JO11 en Gerjan Kosters groepshoofd van Boys JO17-1, met assistent Tom Staarman aan z’n zijde.

Bij de senioren blijft hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman ook het seizoen 20120 -2021 aan de A-selectie verbonden, evenals trainer Henk Harmens. Voor zowel de B-selectie als ook voor het derde team zijn de vacatures voor het komende seizoen nog niet ingevuld. De Technische Commissie is druk doende dat te realiseren. Dankzij  de komst van coördinator Henk Beldman en de inzet van vele vrijwilligers  krijgt het meisjes- en damesvoetbal bij de Boys steeds meer vorm en inhoud.

Vroomshoopse Boys krijgt een eigentijds camerasysteem, zo liet voorzitter Edward Olthof weten. De verlichting langs de speelvelden wordt verbeterd. De komst van twee extra kleedkamers is ook een antwoord op de groei en bloei van Vroomshoopse Boys.

De gemeente Twenterand investeert in de vervanging van de oudste bijna versleten kunstgrasveld op de Bosrand. De tijdens de nieuwjaarsreceptie aanwezige sportwethouder Mark Paters lichtte dat mondeling  toe. De vier betreffende voetbalclubs uit Twenterand krijgen tegelijkertijd deze vervanging en de planning is dat in de zomer van 2020 te realiseren.

De Boys-preses maakte duidelijk dat de interne onderzoekscommissie verbouw/nieuwbouw kantine nu duidelijk een keuze heeft gemaakt voor nieuwbouw.  Er zijn nog twee mogelijkheden in beeld. Of er wordt gebouwd op de locatie van de huidige kantine of er wordt nieuwbouw gepleegd op de plaats van de tribune van het hoofdveld. De financiële mogelijkheden worden momenteel onderzocht en medio 2020 worden de leden van Vroomshoopse Boys nader geïnformeerd en geraadpleegd over de voortgang en te maken keuzes

Voorzitter Edward Olthof deed een klemmend beroep op de leden om zich actief in te zetten voor  financiële acties voor de nieuwe kantine. Er staan al de nodige activiteiten op stapel, zoals een veiling op zaterdag 16 mei en een bedrijventoernooi op vrijdagavond 3 juni. Ook komt er een spetterend karaokefestijn, die wordt georganiseerd door Leon Dogger, Jelle Drees en Robin Drenthen, de winnaars van de jubileumkaraoke in 2019. Nadere informatie over alle activiteiten zijn de komende tijd terug te vinden op de website, in het clubblad en via andere digitale kanalen van Vroomshoopse Boys.

Tijdens de bijzonder geanimeerde nieuwjaarsreceptie in de volle kantine werd daarna nog gezellig nagepraat over de speech van voorzitter  Edward Olthof en ook vooruitgeblikt op een sportief 2020.