Het komt voor in de voetballerij: (tweeling)broers, die verbluffend veel op elkaar lijken. Die weleens worden verwisseld op foto’s. Dat is van alle tijden. Denk aan de nieuwe bondscoach Frank en zijn broer Ronald de Boer. En vroeger de broers en internationals Willy en René van de Kerkhof. Of wat te denken van de broertjes Kolkman bij vv Den Ham, nauwelijks uit elkaar te houden. Dat kennen we tegenwoordig ook bij de Boys, denk aan Jesper en Sil Derks bij de A-selectie.

Of we zien de broers Simon en Tobias Kempers: als twee druppels water. In de Presentatiegids voor het seizoen 2020-2021 staat op pagina 28 de naam van Simon Kempers bij de foto van zijn broer Tobias, een klassieke vergissing. De laatste zat vorig seizoen nog bij de A-selectie, maar is onlangs gestopt. Blessures en tijdgebrek maakten (voorlopig?) een eind aan zijn voetballoopbaan. Tobias is nu geregeld op de tennisbaan te vinden.

Dan Simon, die zich ontwikkelt tot een echte multifunctionele speler van de A-selectie. In de voorbereiding van het eerste elftal op de competitie 2020-2021 speelde Simon achtereenvolgens linker en rechter verdediger. Tijdens de eerste competitiewedstrijd tegen De Esch waren er door blessures weinig aanvallers beschikbaar en fungeerde Simon als linkerspits.
Simon en Tobias zijn echte “Boys-luu”. Na het zwemdiploma direct in het diepe met de Boys-pupillen en daarna via de jeugd omhoog. Beiden actief als trainer en leider van jeugdteams van Vroomshoopse Boys. Goed voorbeeld van vader Bert doet volgen en het gezin Kempers ademt voetbal. De verkeerde foto in de Presentatiegids wordt uiteraard rechtgezet op onze website: zoek de verschillen.

De 14e Presentatiegids in successie is inmiddels bij de Boys-leden en sponsoren bezorgd. Het thema “De Boys-familie; doeners met een blauwgeel hart” is zeker herkenbaar. Mooie verhalen en dito foto’s komen in beeld in deze gevarieerde uitgave.

En ja, attente lezers: op zaterdag 6 maart 2021 speelt Vroomshoopse Boys niet tegen zichzelf, maar tegen Hulzense Boys. Dat is weer te vinden op pagina 42 van de gids. “Hup Boys” weerklinkt het dan op De Bosrand, maar dan voor de blauw-gele formatie. Veel lees- en kijkplezier en op naar de 15e Presentatiegids.