De beloften competitie van Beltona beleeft dit seizoen met 45 teams haar 21ste jaargang. Sparta Enschede tekende al die jaren  voor de organisatie van dit pretentieuze toernooi voor talenten van 21 jaar en jonger. Er mogen per wedstrijd twee dispensatiespelers meedoen, die 22 of 23 jaar zijn. Vanaf de start in 1999 is Vroomshoopse Boys er vrijwel onafgebroken bij geweest. Aan het eind van het seizoen 2011-2012 werd op het sportpark Schreursrerve in Enschede tijdens de finaledag door Vroomshoopse Boys de eerste prijs behaald. Tijdens verschillende finaledagen was de Boys van de partij. Zo ook het afgelopen seizoen, waarbij er echter geen potten konden worden gebroken door het team van coach Stephan Bloemendal en teamleider Egbert Runhart.

Dit seizoen wordt er voor het eerst met een andere opzet gewerkt. Te vaak waren poules al vroegtijdig beslist en dat was niet goed voor de motivatie van teams, die in feite al uitgeschakeld waren voor de finaledag. Nu gaat het anders. Er wordt in 9 poules met elk 5 teams gewerkt. Ieder team speelt twee wedstrijden thuis en twee wedstrijden uit. De nummers één tot en met 3 van elke poule en de beste nummer vier overall plaatsten zich voor de knock-out fase voor plaatsen in de finaledag op zaterdag 20 juni 2020. Voor de beste drie teams zijn daar geldprijzen te winnen. De nummers 1 tot en met 4 van de finaledag wacht nog een leuk toetje tegen FC Twente onder 19 jaar.

De beloften van Vroomshoopse Boys spelen in poule I. met Quick’20, DETO Twenterand, MVV’29 en Hulzense Boys. De wedstrijden van onze favorieten zijn in de voorronde als volgt:

dinsdag 15 oktober 2019 om 20.00 uur: Vroomshoopse Boys tegen DETO Twenterand;

dinsdag 5 november 2019 om 20.00 uur; Vroomshoopse Boys tegen MVV’29;

dinsdag 26 november 2019: Quick’20 tegen Vroomshoopse Boys;

dinsdag 17 december 2019: Hulzense boys tegen Vroomshoopse Boys.

De sponsoren van Vroomshoopse Boys steunen financieel het Beloftenteam van Vroomshoopse Boys en iedereen kan dat ook als supporter doen. Het zijn steeds weer leuke wedstrijden om te zien en de jeugd heeft toch zeker de toekomst. Het wedstrijdschema en de standen zijn terug te vinden op de website van CVV Sparta Enschede.