Vacatures bij Vroomshoopse Boys: doe mee!

Hans Bakker, voormalig voorzitter van de korfbalverenging Amicitia uit Vriezenveen, was er helemaal klaar mee. Bakker had zes jaar de club geleid en langere tijd was men op zoek naar een geschikte opvolger. De een na de andere kandidaat haakte af. Meest gebruikte argumenten: “Geen tijd”. Kwestie van prioriteiten stellen is toch ook een optie. Of ook: “Als ik het doe , wil ik het helemaal goed doen, geen half werk”. Dat kan in bepaalde gevallen een terechte argumentatie zijn. Maar ook kan het eerlijk gezegd een slap verhaal zijn, want wie van ons wil dat nu niet?

Hans Bakker nam destijds de voorzittershamer naar de ledenvergadering mee. Aangekomen bij het agendapunt “Aftreden bestuursleden” legde hij de voorzittershamer met een forse tik op de tafel voor hem neer. Hans Bakker keek de leden aan en zei toen: “Alsjeblieft, hier is de hamer. Een opvolger is niet mijn probleem, maar jullie probleem”.

Het was een prachtige actie, die ook nog werkte. Amicitia kreeg een nieuwe voorzitter, want de leden pakten hun verantwoordelijkheid op. Het kwam voor (en door) de bakker.

Ja, we vormen samen het fundament van onze mooie voetbalvereniging met 800 leden. Maar dit zijn loze woorden, als er niet mensen binnen onze club hun verantwoordelijkheid nemen. Er zijn actieve leden, die heel veel verschillende functies hebben. Zij staan dag en nacht en dat al jaren lang klaar voor hun Vroomshoopse Boys. Toch kan die draaglast te groot worden.

Het vrijwilligerswerk moeten we beter verdelen. Samen staan we sterker en meer handen maken lichter werk. Vrijwilligerswerk kan zo meer voldoening geven.

Aan het eind van dit seizoen stoppen er vier leden van het hoofdbestuur: onze voorzitter, penningmeester, jeugdvoorzitter en het bestuurslid technische zaken. Het gaat om betrokken leden, die zich al vele jaren met hart en ziel voor Vroomshoopse Boys hebben ingezet. Zij verdienen het dat er opvolgers komen.

Wie helpt ons uit de brand? Meld je aan bij Jannette Heideman, voorzitter vrijwilligerscommissie of bij Margreeth Spang, secretaris van Vroomshoopse Boys. Hun Emailadressen en telefoonnummers vinden jullie op onze website www.vvvroomshoopseboys.nl onder het kopje “Organisatie”.

Ook zijn er nog andere vacatures, die om invulling vragen, zo niet smeken, zie ook de website.

Tot slot een dringende oproep aan onze leden en ook ouders van jeugdleden om de vacatures in te vullen. Het kan toch niet zo zijn dat een zo bloeiende club als Vroomshoopse Boys door gebrek aan vrijwillig kader in de problemen komt? Doe mee en help ons!

het bestuur