Bij De Overijsselse Vrijwilligersprijs 2018 is Boys-icoon Hans Nieboer knap derde geworden. Hij zag afgelopen vrijdag, tijdens een feestelijke uitreiking in het Provinciehuis in Zwolle, de Publieksprijs gaan naar Frank Oude Breuil uit Albergen. Die haalde de meeste stemmen in de categorie Individuele vrijwilligers. Onze eigen Hans werd dus verdienstelijk derde.

Al vele decennia is Hans Nieboer als vrijwilliger aan de Vroomshoopse Boys verbonden in allerlei functies. “Eigenlijk doe je nooit vergeefs een beroep op hem”, aldus Boys-voorzitter Edward Olthof. “Bestuursfuncties, public relations, jubileumcommissie, noem maar op. Hij is de drijvende kracht achter ons geweldige clubblad, de prachtige presentatiegidsen en hij schrijft elke week een pakkend verslag van de wedstrijden van ons eerste elftal. Wat mij betreft had Hans zeker mogen winnen, want hij zet zich enorm in voor de samenleving. Voor de Vroomshoopse Boys is hij écht een topper waar we trots op zijn.”

Hans Nieboer zelf is ook best trots op zijn derde plek. “Frank Oude Breuil uit Albergen heeft verdiend gewonnen”, zegt Hans sportief. “Maar ik vond het al geweldig dat ik als enige uit de gemeente Twenterand was genomineerd. Van de ruim honderd kanshebbers zijn er 36 genomineerd. Daarvan werd ik derde. Bijzonder eervol. Mede dankzij de vele stemmen van al die betrokken leden van mijn club de Vroomshoopse Boys, waarvan ik al meer dan zestig jaar met veel plezier lid ben. Vele jaren daarvan ben ik als vrijwilliger actief bij de Boys. Dat doe ik nog steeds met heel veel plezier. Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor de steun.”