Geachte leden,

Een zogeheten spelend lid van Vroomshoopse Boys kan prima uit de voeten op ons prachtige sportcomplex De Bosrand met vijf speelvelden en een miniarena. Er kan volop getraind worden op kunstgras en natuurgras. De zogeheten derde helft en andere gezellige momenten kunnen beleefd worden in onze gezellige kantine
’t Flierhuus. De warme douche wacht in een eigentijds en ruim overdekt kleedkamer-complex. Voor dat alles wordt door de leden contributie betaald. Daarnaast zijn er vele vrijwilligers bij Vroomshoopse Boys actief,

die het fundament van onze vereniging vormen. Daar zijn we zuinig en ook trots op. Het hoofdbestuur, het stichtingsbestuur (kantine), de jeugdcommissies en verschillende andere commissies zorgen ervoor dat het geheel binnen onze vereniging goed draait. Daarnaast kennen we natuurlijk al meer dan vijftig jaar onze enthousiaste en actieve supportersvereniging.

Even terug naar het hoofdbestuur, dat onlangs een verjonging en vernieuwing heeft ondergaan en nu uit negen leden bestaat. Het hoofdbestuur kent taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden. Die zijn ontleend aan de statuten en aan het door de leden vastgesteld Verenigingsplan 2015-2019. Het bestuur stelt het beleid vast en voert dat uit en wil graag dat dat door de leden wordt gedragen.

Verantwoording wordt er door het hoofdbestuur jaarlijks afgelegd tijdens de algemene ledenvergadering, maar dat is niet genoeg. Het hoofdbestuur wil de leden nadrukkelijker dan voorheen bij haar beleid betrekken. Dat gebeurt actief door in gesprek te gaan met leden tijdens thema-avonden, tijdens vergaderingen of zomaar langs de lijn of in de kantine.

Een van de middelen is de raadpleging van de leden over belangrijke onderwerpen binnen de vereniging. Een van die hot items is momenteel de toekomst van onze kantine, die we al vanaf 1975 kennen. In al die jaren heeft er wel een interne verbouwing plaatsgevonden en is het jeugdhonk en een ontvangstkamer bijgekomen. Toch komt nu de vraag naar voren of wij met onze sterk groeiende vereniging Vroomshoopse Boys (meer dan 800 leden) nog voldoende, vooral ook eigentijdse, ruimte hebben. Het hoofdbestuur is van mening, dat wij

als vereniging in de nabije toekomst passende antwoorden moeten hebben op de huidige sterke groei. Een antwoord zou kunnen zijn nieuwbouw van een kantine (clubhuis). Een ander antwoord kan zijn verbouw van de huidige kantine.

Hoe denken jullie daarover als leden? Vul het bijgevoegd enquêteformulier voor 1 februari 2018 in, voorzien van jullie persoonlijke gegevens. Dat kan digitaal op deze site maar kan ook schriftelijk door gebruik te maken van de blauw-gele bus, die in de kantine staat opgesteld. Denk mee en doe mee, we rekenen op jullie!

[contact-form-7 id=”5344″ title=”Contactformulier 1″]

Vroomshoop, december 2017.