Soms lijkt het plotseling allemaal tegen te zitten.. Kan veld 3 niet gebruikt worden omdat daar het zo gewenste nieuwe kunstgras aangelegd wordt, moeten we plotseling ook alle activiteiten op de natuurgrasvelden stopzetten vanwege een enorme engerlingeninvasie. Gelukkig is deze week aan alle “veldtreurnis” een eind gekomen. Dankzij het uitstekende werk van de golden oldies van onze veldploeg is de bovenlaag van de velden vochtig genoeg gehouden en konden de aaltjes hun werk doen. Inmiddels komt er al weer jong gras op de kale en dorre plekken. Deze week zal er nog worden geverticuteerd en wordt er nog kunstmest op alle velden gestrooid. Vanaf komende week kunnen de velden weer worden gebruikt voor de trainingen. Donderdagmiddag wordt het gras nog een tikkie korter gemaaid, zodat het ook weer wedstrijdklaar is.

De werkzaamheden op en rond veld 3 zijn zo goed als afgerond. Er worden nog 2 grote doelen geplaatst en er komen nog 8 nieuwe trainingsgoals. Vanaf woensdagavond kan het weer gebruikt worden voor trainingen. Op 4 september volgt de eindkeuring, waarna het veld ook weer voor officiële wedstrijden in te zetten is.

Het is een intensieve periode geweest voor alle betrokkenen. Wij willen dan ook Hugo Wiggers  van de gemeente Twenterand, Jan Willem Boon en Thijs Averes van Gras Advies en in algemene zin aannemer Bouma Sport en Groen bedanken voor het goede werk en de strakke planning. Ook onze dank aan Jacob Kroek van Larcom en Ad van Bruggen van Bio Controle voor de bestrijding van de engerlingen.

En laten we vooral niet vergeten om onze eigen vrijwilligers van de veldploeg te bedanken. Petje af voor deze mannen, die onder aanvoering van Stef van Laar, alle dagen heel veel uren hierin gestoken hebben. Door hun fantastische inzet is de schade beperkt gebleven.