Mijn naam is Harald Dubbink, 30 jaar oud geboren en getogen aan de Hammerweg in Vroomshoop. Ik woon nu zo’n 2 jaar met plezier aan De Wulp in Vroomshoop.

Ik werkte 8½ jaar bij installatiebedrijf G. Van Dam B.V. in Rijssen, waar ik tekenaar/werk- voorbereider was en tijdens m’n HBO-studie werktuigbouwkunde werd ik projectleider. Vervolgens werd ik  tekenaar/constructeur bij Kara energy systems in Almelo. Hier hield ik mij o.a. bezig met het tekenen en de engineering van biomassaverbrandingsinstallaties.

Sinds het begin van dit jaar dit jaar bood Loohuis installatietechnieken uit Almelo mij een baan aan als Jr. projectleider. Sinds juli van dit jaar ben ik daar bezig met de engineering en projectbegeleiding van werktuigbouwkundige installaties binnen de utiliteitsbouw.

Dan m’n verleden bij Vroomshoopse Boys. Ik heb denk ik zo’n 4 seizoenen in de jeugd van de Vroomshoopse Boys gespeeld (E, D, C en B), daarna ben ik gestopt en hield ik mij meer bezig met de rallysport.

Echter ben en bleef ik voetballiefhebber. We kregen thuis live eredivisie voetbal en door dit te volgen begon en toch langzaam weer wat te jeuken.

Zo rond 2012 heb ik het voetballen daarom weer opgepakt. Hier sloot ik mij aan bij het seniorenelftal van de Nieuwlaars, mijn positie was rechtsback. Helaas kreeg ik een zware enkelblessure waardoor ik een halfjaar uit de running was, daarna heb ik het nog weer opgepakt. Toen ik daarna weer een enkelblessure kreeg, besloot ik in 2017 te stoppen met voetballen.

In die 5 jaar heb ik ontzettend veel plezier beleefd aan het voetbal en wilde ik eigenlijk op de één of ander manier wel verbonden blijven met de club.

In mijn laatste seizoen kwam het met regelmaat voor dat er voor ons team geen scheidsrechter was, ik besloot mij daarom aan te melden als clubscheidsrechter. Ik moet zeggen dat dit in het begin best lastig was, maar gaandeweg en na het volgen van een cursus kreeg ik er meer gevoel voor en daardoor ook veel plezier in. De meesten van jullie zullen mij ook hiervan kennen.

Omdat ik dus was gestopt met voetballen heb ik een andere sport gezocht om mijzelf fit te houden. Sinds vorig jaar heb ik het wielrennen uitgevonden. Zodra het mooi weer is, spring ik op de fiets om een mooie tocht te maken. Daarnaast loop ik zo’n 1 á 2 keer in de week hard, waar ik ook steeds meer plezier aan begin te beleven.

Afgelopen juni werd ik benaderd door bestuurslid Jan Dogger met de vraag of ik de functie van secretaris van Margreeth Spang wilde overnemen. Ik heb hierover nagedacht en uiteindelijk positief gereageerd op deze vraag.

Sinds ik scheidsrechter ben binnen deze club zie ik meer van het organisatorische bolwerk van Vroomshoopse Boys. Het is een mooie en bovenal gezellige club mensen die een positieve bijdrage willen leveren aan het voetbal in Vroomshoop. Het lijkt mij ontzettend mooi om hier ook deel van uit te kunnen maken.

Noot redactie: Het bestuur van Vroomshoopse Boys stelt voor om Harald Dubbink tijdens de algemene ledenvergadering van 25 september 2019 te benoemen tot secretaris als opvolger van Margreeth Spang.