Gezocht: fotomateriaal afgelopen driekwart eeuw

De jubileumcommissie van de Vroomshoopse Boys heeft besloten dat er een speciale jubileumuitgave komt. Hans Nieboer doet samen met Arjen Maat de public relations rond het 75-jarig jubileum. Voor de jubileumuitgave is het tweetal nog op zoek naar historisch fotomateriaal. Hans Nieboer legt uit waarom.

“We gaan een mooie uitgave maken rondom het 75-jarig jubileum”, vertelt Hans. “Kern van die uitgave zijn de verhalen die onze club zo bijzonder maken. Verhalen over markante mensen, belangrijke gebeurtenissen, gedenkwaardige momenten en prominente plekken. Maar de teksten die Arjen en ik schrijven zijn niets waard zonder goed fotomateriaal. Daarom roepen we alle leden op om ons daarbij te helpen. We weten dat er veel leden zijn met historisch fotomateriaal. Dat is precies wat we zoeken!”

Vergeten lades
Wat is dan precies historisch? “Als je 75 bent, dan is die hele periode natuurlijk historisch”, legt Hans uit. “De periode Brinkman, daarna het MCC en vervolgens De Bosrand. Maar ook markante figuren door de jaren heen zijn historisch. Sommige van die mensen zijn er niet meer. En sommige herinneringen zitten alleen nog in de hoofden van enkelen of op vergeelde foto’s in vergeten lades. Om een memorabele uitgave te maken hebben we ook gedenkwaardig fotomateriaal nodig.”

Scandag op 23 februari
Wie zijn foto’s ter beschikking wil stellen, kan ze laten scannen. “Op zaterdag 23 februari zitten Arjen en ik ’s ochtends in de kantine met een scanner om de foto’s te scannen. Zo raakt niemand zijn foto’s kwijt. We zijn er heel voorzichtig mee en de mensen krijgen ze meteen weer mee naar huis. We willen de foto’s waar dat kan ook gebruiken bij de mini-expositie in de jubileumweek. Wat is er mooier dan daar ook materiaal te laten zien dat we niet allang kennen? Ik ben ervan overtuigd dat veel leden mooi materiaal hebben. We hopen dat ze ons willen helpen.”

Help mee!
Heeft u papieren foto’s? Help mee en kom zaterdag 23 februari tussen 10.00 en 12.00 uur naar de scandag in de kantine van de Vroomshoopse Boys. Digitale foto’s kunt u sturen naar pr@vroomshoopseboys.nl. Op dat mailadres kunt u ook terecht voor vragen. De jubileumcommissie is trouwens óók op zoek naar filmmateriaal uit de afgelopen 75 jaar!