Met de start van het nieuwe seizoen voor de deur en een wat rustigere tijd op voetbalgebied, gaan we nadenken over wat we gepresteerd hebben in het verleden. Wat waren nou mijlpalen binnen onze vereniging. Dit kan zijn op gebied van het winnen van een competitie, tot een bijzondere gebeurtenis bij ons op de Bosrand.

In juni 2017 pakte een talentvolle groep van spelers de promotie naar de Hoofdklasse. Een grote groep spelers die op het moment terug te vinden zijn in de A- en B Selectie. Door middel van nacompetitie wisten de spelers van Job Lamberink, Gerjan Kosters, Arjan Bosch en Erik Derks zich te verzekeren van een plek in de hoofdklasse. Lees hieronder het nieuwsbericht.

________________________

In een spannende eindstrijd van de nacompetitie voor promotie naar de hoofdklasse stuitte Vroomshoopse Boys JO19-1 op De Tukkers JO19-1 uit Albergen.

Op het hoofdveld van PH in Almelo ontspon zich onder grote publieke belangstelling een spannende finale, waarin De Tukkers aanvankelijk de beste papieren leek te hebben. In de wat rommelige beginfase werd een verdedigende inschattingsfout aan Boys-zijde resoluut afgestraft: 0-1. De formatie van trainer Job Lamberink en assistent Gerjan Kosters overwon in de fase erna de zenuwen, knokte zich met goed combinatievoetbal terug in de wedstrijd en kreeg ook doelrijpe kansen. De Tukkers JO19-1 moest het vooral van snelle omschakel momenten hebben, waarbij de snelle spitsen zich onderscheidden. In de slotfase van de eerste helft sloeg Vroomshoopse Boys op verdiende wijze toe. De keeper van De Tukkers liet de bal even los in de 39ste minuut en de snelle Gev Sarojan was er als de kippen bij om de 1-1 te laten aantekenen. Dat was meteen de ruststand, die het vertoonde spelbeeld goed weergaf.

Na de thee domineerde het organisatorisch sterk spelende Vroomshoopse Boys JO19-1 steeds meer de wedstrijd en een doelpunt kon eigenlijk niet meer uitblijven. In de 67ste minuut was het raak na een mooie individuele actie en een snoeihard schot van Juliën Derks: 2-1. Het zichtbaar aangeslagen team van De Tukkers probeerden nog van alles, maar de soeverein spelende Boys-defensie stond als een huis en gaf niets meer weg. De beste kansen kwamen er nog voor Vroomshoopse Boys, maar de score werd niet verder uitgebouwd. Met 2-1 werd afgefloten en dat betekende een ook door de vele Boys-supporters luid bejubelde terugkeer in de hoofdklasse na een verblijf van één seizoen in de eerste klasse.

Vroomshoopse Boys JO19-1 toonde zich in de nacompetitie een ijzersterk collectief en mooi was dat er vanuit Boys JO19-2 en Boys JO17-1 ook prima personele aanvulling kwam. We feliciteren trainer-coach Job Lamberink, zijn assistent Gerjan Kosters, assistent-scheidrechter Arjan Bosch, verzorger Erik Derks en natuurlijk de gehele selectie van harte met dit fraaie resultaat. Deze overtuigende prestatie weerspiegelt de gezonde ambitie van Vroomshoopse Boys, die met de selectieteams bij de jeugd graag op een zo hoog mogelijk niveau speelt.