Net als bij iedere voetbalclub zijn we ook bij Vroomshoopse Boys gek op topscorers. Al sinds mensenheugenis worden er lijstjes van topscorers bijgehouden. Bij Studio Sport, bij Delta FM, in de krant, in VI, in de Twenterand Courant en ook bij onze eigen club Is dat terug te lezen. Op dit moment is de stand bij ons vlaggenschip als volgt:  Jordy Harms en Leon Dogger ieder 5 x en Ton Kunst 3x. De overige doelpunten werden keurig verdeeld onder de overige spelers van het team.

Mar dat is niet alles en voorzitter Edward Olthof ging onlangs op onderzoek uit naar de topschutter bij uitstek van Vroomshoopse Boys. Onze scorende spelers redden het bij lange niet in vergelijking met onze veldploeg met als onomstreden schutterskoning Albert Eising. Albert noteerde dit seizoen al 14 voltreffers met… mollen. Per week heeft Albert 5 dagen ter beschikking, want op wedstrijddagen moeten de spelers en speelsters niet in zo´n val of klem trappen natuurlijk. Het Tv-programma “Wie is de Mol?” speelt niet op De Bosrand, maar wij hebben wel onze eigen Albert Mol.

In het verleden deed Albert Eising, want om hem gaat het, in het Drentse Erica de nodige ervaring op als erkend akkerbouwer en die kennis komt deze vrijwilliger van de veldploeg van de Boys nu goed van pas. Nog nooit zijn er zoveel mollen op de Bosrand gevangen. Een enkeling heeft weleens geprobeerd hard achter een mol aan te rennen onder het motto “Je kunt nooit weten hoe een koe een haas vangt..”.  Vergeefse moeite en al die pogingen strandden bij een schromelijk gebrek aan snelheid of vanwege te weinig kennis van de natuur en specifiek van het gedrag van mollen. Die graven zich net als stugge verdedigers in en rennen niet blind naar voren. Het is volstrekt helder dat een mollenklem ermee gaat strijken.

We wensen de veldploeg veel succes met hun werkzaamheden en met de mollenjacht. Aan het eind van dit voetbal seizoen zien we wel wie er topscorer bij de Boys wordt. Albert Eising maakt een hele goede kans, hoewel wij en ook hij ook graag nog veel meer doelpunten van het eerste elftal begroeten. In ieder geval laat Albert Eising zien hoe boerenslimheid en het op het juiste moment weten toe te slaan hand in hand gaan om te scoren.