• Voorverkoop kaarten voor Boys-leden op dinsdagavond 18 juni tussen 19.30 uur en 20.30 uur –

Op zaterdagmiddag 6 juli aanstaande is het zover: de jubileumwedstrijd van het eerste elftal van Vroomshoopse Boys tegen Heracles Almelo wordt dan op de Bosrand gespeeld. Dat is natuurlijk een prachtige finale van ons 75-jarig jubileum. Om 16.30 uur wordt er afgetrapt onder leiding van arbiter Maurice Paarhuis uit Hellendoorn. Hij wordt geassisteerd door Steven Vos uit Vroomshoop en Joshua Kuipers uit Enschede en als vierde man fungeert Jerry de Jong uit Vroomshoop. Heracles Almelo komt met de sterkste opstelling naar De Bosrand, dus met de jongste aanwinsten. De nummer 7. van het vorige eredivisieseizoen, wil onder leiding van trainer Frank Wormuth weer optimaal presteren in de nieuwe voetbaljaargang 2019-2020. De selectie van Heracles Almelo gaat binnen afzienbare na een welverdiende vakantie alweer in training.

De A-selectie staat tijdens deze jubileumwedstrijd onder leiding van assistent-trainer Henk Harmens uit Wezep. Afscheid wordt genomen van hoofdtrainer Karlo Meppelink. De oefenmeester uit Hoogeveen vertrekt na twee seizoenen bij de Boys naar eerste klasser VKW in Westerbork en gaat daarnaast ook jeugd van FC Emmen trainen. Jan-Peter Jonkman, hij komt van sv Gramsbergen, wordt als nieuwe hoofdtrainer geïntroduceerd. Afscheid wordt er ook genomen van de gewaardeerde middenvelder Ton Kunst, die vele jaren in het eerste elftal uitkwam. Ton kan door zijn werk minder trainen en gaat vanaf komend seizoen in een lager seniorenteam van de Boys voetballen.  Ton kan vanwege z’n werk minder trainen en gaat nu in een lager seniorenteam van de Boys voetballen.

Vanaf juli aanstaande kennen we het nieuwe hoofdsponsorduo Veltink B.V. en De Groot Vroomshoop B.V. Uiteraard wordt er in het gloednieuwe tenue gespeeld en ook wordt een sponsortableau van beide hoofdsponsoren onthuld. Ook wordt bekend wie de nieuwe sponsor is van het elektronisch scorebord op de Bosrand en uiteraard wordt daar ook aandacht aan besteed.

Vanaf 14.30 uur is er op 6 juli een aantrekkelijk voorprogramma met onder meer een promotiewedstrijd Walking Football van de Old Stars Twenterand met verschillende (oud)Boys-leden in de gelederen tegen de Gold Stars van Heracles. Internationaal scheidsrechter Ad Voortman leidt dat duel en legt daarbij ook de spelregels van het steeds populairder wordende wandelvoetbal uit. Ook de Boys-jeugd krijgt een rol toebedeeld in het aantrekkelijke voorprogramma op het hoofdveld van de Bosrand. De zogeheten derde helft met een muzikale inbreng wordt ook zeker erg gezellig.

De mannen van onze veldploeg zijn al langere tijd druk bezig om het hoofdveld in een perfecte conditie te krijgen. Ze laten er geen gras over groeien en dit gaat zeker goed komen. Een advies voor de bezoekers uit plaatsen als Vroomshoop, Daarlerveen en Den Ham: kom op fiets vanwege de te verwachten grote drukte.

De posters van de jubileumwedstrijd van 6 juli worden de komende tijd in de gehele gemeente Twenterand en ook in Almelo opgehangen. Adressen waar de kaartjes in de voorverkoop kunnen worden gekocht, worden binnenkort bekend gemaakt.

De entreekaartjes voor de jubileumwedstrijd Vroomshoopse Boys tegen Heracles Almelo kosten op zaterdag 6 juli aan de poort € 4,00 voor de jeugd tot en met 18 jaar en € 8,– voor de toeschouwers van 19 jaar en ouder. Voor de leden van de Boys is er nog gelegenheid geboden om de kaartjes voor de jubileumwedstrijd met een Euro korting te kopen en wel op dinsdagavond 18 juni aanstaande tussen 19.30 uur en 21.00 uur in de kantine.