Op de Bosrand werden op zaterdagmorgen 19 mei acht clubscheidsrechters  van Vroomshoopse Boys in het zonnetje  gezet. Dat waren Jeffrey Ballast, Bas Berkhof, Edmar Bloemhof, Lars Elzinga, Jeroen Geerdink, Jerry en Mink de Jong en Mink Meijerink. Deze acht volgden de cursus voor verenigingsscheidsrechters van de KNVB bij DOS’37 en Tubantia Hengelo, die uit vier avonden bestond. De theorie kwam uiteraard aan bod, maar er  werden ook wedstrijden in de praktijk geleid en beoordeeld door de docenten. Jannette Heideman en Hans Nieboer waren namens de Vrienden van de Boys op De Bosrand aanwezig om de acht gecertificeerde clubscheidsrechters te feliciteren. Ze kwamen niet met lege handen, want de acht clubscheidsrechters ontvingen van de Vrienden van de Boys een speciaal horloge (stopwatch), die tegenwoordig niet meer weg te denken zijn. Gerrit Schuurman van de scheidsrechterscommissie en Fenny Bernhardt, bestuurslid algemene zaken toonden zich uitermate content met deze groep opgeleide clubscheidsrechters, die met de nodige kennis en ook steeds meer ervaring de wedstrijden van Vroomshoopse Boys leiden.