VROOMSHOOP – De dit jaar jubilerende Voetbalvereniging Vroomshoopse Boys heeft voor de eerste week van juni een uitgebreid feestprogramma samengesteld. Een maand later, op zaterdag 6 juli, speelt het blauwgele vlaggenschip tegen eredivisionist Heracles Almelo. Zaterdagavond tekenden Jan Dogger (Boys) en Mark-Jan Fledderus (Heracles) het contract voor die jubileumwedstrijd.

Voordat Heracles afgelopen zaterdag Fortuna Sittard verpulverde met liefst 6-0, was de persruimte van de Almelose club even het podium voor een andere heuglijke gebeurtenis. Normaliter geven Heracles-hoofdtrainer Frank Wormuth en de trainer van de bezoekende club er een toelichting op de gespeelde wedstrijd. Nu tekende Boys-bestuurder Jan Dogger er het contract voor de jubileumwedstrijd tegen Heracles Almelo, nadat ook Fledderus zijn krabbel had gezet.

Verbinding zoeken

Fledderus, de technisch manager van Heracles Almelo, was al voor de gewonnen wedstrijd tegen Fortuna bijzonder goed geluimd. “Wij zijn als Heracles Almelo een club van de regio en zoeken graag de verbinding met amateurclubs. We komen dan ook graag naar de feestelijke jubileumwedstrijd van de Vroomshoopse Boys om het jubileum samen te vieren met een oefenwedstrijd”, aldus de geboren Coevordenaar.

Iets later dan gebruikelijk

De wedstrijd tussen de Vroomshoopse Boys en Heracles Almelo vindt plaats op zaterdag 6 juli en begint om 16.30 uur op sportpark De Bosrand. “We beginnen iets later dan gebruikelijk”, legt Boys-vicevoorzitter Dogger uit. “Eerder die dag is er in Vriezenveen de obstakelrun Tot De Nek In De Drek. We willen elkaar niet in de weg zitten en hebben in onderling overleg besloten om later in de middag om 16.30 uur te beginnen.”

Geweldige dag

Dogger is duidelijk over de keuze voor Heracles Almelo als tegenstander tijdens de jubileumwedstrijd. “Je gaat als club op zoek naar een aansprekende club in de regio. Dan ga je eerst kijken naar de hoogst spelende club en dat is nu eenmaal Heracles Almelo. We zijn er trots op dat we tegen de mannen van Wormuth kunnen spelen. We gaan er een geweldige dag van maken op zaterdag 6 juli. We hopen veel bezoekers te mogen verwelkomen.”