Vroomshoopse Boys tegen SVD Barneveld

Vorig seizoen speelde SDV Barneveld in de hoofdklasse na het kampioenschap in het seizoen 2015-2016. In een ongemeen spannende beslissingswedstrijd werd vv Berkum knap met 1-0 geklopt. Het niveau van de hoofdklasse bleek net iets te hoog gegrepen voor SDV Barneveld en degradatie volgde. Zes spelers vertrokken, niet ongebruikelijk op dat niveau, waar regelmatig versterkingen van buitenaf komen en ook weer gaan. Met het huidige team dacht SDV Barneveld dit seizoen in de eerste klasse potten te kunnen breken. Na de overtuigende winst in de openingswedstrijd uit bij DOS’37 viel het vervolg wat tegen voor de formatie van hoofdtrainer trainer Johan de Man. De oogst van 10 punten tot dusver is mager en voor de nu snel naderende winterstop willen de Barnevelders zich in een wat veiliger haven spelen. Vorige week was het spel thuis tegen koploper DETO Twenterand goed, maar lukte het niet om grote kansen te verzilveren.  De verdediging lijkt bij SDV Barneveld evenwel de achilleshiel, getuige de 25 tegentreffers.

Vroomshoopse Boys liet vorige week uit bij Go-Ahead Kampen zien dat het team voetballend het nodige in haar mars heeft. De jonge vervangers van de drie geblesseerde basisspelers deden het uitstekend en dat is een levend bewijs van een kwalitatief brede selectie. Misfortuin en gebrek aan scherpte bij het afwerken brak Vroomshoopse Boys op en de uiteindelijke 2-0 nederlaag was even geflatteerd als onverdiend. Een nieuw kans is tegen SDV Barneveld komt er nu en een overwinning zou als geroepen komen. Dan kan de aansluiting bij teams als SDV Barneveld, vv Hierden, Go-Ahead Kampen en DZC’68 weer gevonden worden. De vurig gewenste ommekeer moet een keer komen voor Vroomshoopse Boys en dan het liefst zaterdag aanstaande. De daaropvolgende competitiewedstrijd is op 16 december uit bij vv Hierden, dat na een sterke start steeds meer terug zakt. Daar liggen mogelijkheden, maar die moeten natuurlijk wel benut worden door de jonge formatie van hoofdtrainer Karlo Meppelink en zijn beide assistenten  Arjan Paters en Stephan Bloemendal. Er wordt hard getraind door de selectie van de Boys en dat is ook een absolute voorwaarde voor succes. Als de focus 100% is en de teamspirit er weer als vanouds is, is een resultaat mogelijk in de ze laatste thuiswedstrijd van 2017. Voorspelling: een 1.

ASV Dronten tegen DZC’68

De thuisclub zit de laatste weken in het goede spoor. Afgelopen zaterdag werd KHC in eigen huis knap met 2-1 verslagen en dat betekent dat ASV Dronten zich nu in de veilige middenmoot bevindt. Thuis zijn de Polderbewoners sterk en dat ondervond DOS’37 al eens. DZC’68 leek door de overwinning bij Vroomshoopse Boys wat lucht te krijgen, maar kreeg tegen Flevo Boys thuis in Doetinchem een regelmatige 3-1 nederlaag te slikken. ASAV Dronten lijkt in dit duel licht favoriet te zijn. Voorspelling een 1.

Flevo Boys tegen Go-Ahead kampen

De thuisploeg houdt de titelrace met DETO Twenterand en SVZW goed vol. Thuis is het team doorgaans goed bezig en het scoren is normaal gesproken besteed aan Flevo Boys. Tegen Go-Ahead Kampen kan de titelfavoriet zich geen fout veroorloven. Go-Ahead Kampen speelde tegen Vroomshoopse Boys volgens de eigen trainer een draak van een wedstrijd en won met het nodige geluk. Dat fortuin is nu weer nodige tegen het sterke Flevo Boys, maar of dat genoeg is, is zeer de vraag. Voorspelling: een 1.

FC Zutphen tegen KHC

De thuisploeg verraste vorige week met vier gescoorde doelpunten tegen en bij het sterker geachte vv Nunspeet. Toch bleek dat niet genoeg te zijn, want uiteindelijk stond er 5-4 op het scorebord. De defensieve zwakte, er werden al 32 tegentreffers geïncasseerd, baart zorgen. KHC was bezig met een sterke serie, maar verloor afgelopen zaterdag verrassend thuis van ASV Dronten. Dat vraagt om revanche, maar dat zal nog een hele kluif worden in de Hanzestad. Voorspelling: een 2.

DOS’37 tegen vv Nunspeet

De thuisploeg speelde afgelopen zaterdag zeer teleurstellend tegen SVZW en deze streekderby ging kansloos met 5-0 thuis verloren. Tegen vv Nunspeet liggen er betere kansen, maar duidelijk is dat DOS’37 nog niet naar wens presteert. vv Nunspeet speelt uitermate wisselvallig, met uitschieters naar boven en naar beneden. Toch liggen er kansen in Vriezenveen, mits het aanvalsspel weer uit de verf komt. De teams lijken al met al aan elkaar gewaagd te zijn. Voorspelling: een 3.

WHC tegen DETO Twenterand

De thuisploeg liet uit bij vv Hierden zien dat er veel voetbal in de ploeg zit, De 5-1 overwinning loog er niet om en langzamerhand komt WHC wat meer in het gewenste ritme. DETO Twenterand blijft maar winnen als gaat het de laatste weken iets moeizamer. Op karakter werd ASV Dronten, en dat  met geruime tijd een man minder, van zich afgehouden en juist die vastberaden instelling  hebben de roodhemden nodig om in de kampioensrace te blijven. Tegen WHC zal het niet makkelijk gaan en ik verwacht het nodige evenwicht in Wezep. Voorspelling: een 3.

SVZW tegen vv Hierden

De Zwaluwen overtuigden in de streekderby tegen DOS’37 met attractief en effectief voetbal. Spelend in deze vorm kan SVZW ver komen in deze competitie in de eerste klasse D. Thuis op Het Lageveld is het team sterk, al is een verrassing nooit uitgesloten, zoals vv Nunspeet in Wierden liet zien. vv Hierden is aan een duidelijk mindere reeks bezig en moet nu echt op haar tellen gan passen om niet in de problemen te komen. Tegen een ontketend SVZW lijkt vv Hierden weinig kans te maken. Voorspelling: een 1.