Vroomshoopse Boys tegen DOS’37

De gasten uit Vriezenveen beleven niet de sterkste periode van hun rijke voetbalhistorie. DOS’37 bevindt zich in de gevarenzone van de eerste klasse D. na de verdiende 4-1 thuisnederlaag tegen WHC. Vooral de defensie baart zorgen en de 42 tegentreffers zijn daarvan een indicatie. Soms loopt het voor de formatie van de scheidende trainer Jochem de Weerdt, maar meestal vallen de resultaten tegen. DOS’37 wil er alles aan doen om richting de veilige middenmoot te gaan, want een nacompetitie om handhaving of degradatie is en blijft een ongewis avontuur. In de Twenterand-derby tegen Vroomshoopse Boys wil de geel-zwarte formatie dan ook koste wat kost drie punten veroveren.

Dan Vroomshoopse Boys, dat afgelopen zaterdag in en tegen Dronten de beste eerste helft van deze competitie speelde. Het combinatievoetbal met bewegende spelers was een lust voor het oog. Alleen de kers op de padding, oftewel de juiste afronding, ontbrak. Zoals zo vaak in het voetbal: als je verzuimt te scoren doet de tegenstander dat wel. Zo ook in Dronten, waardoor de laatste plaats bezet blijft worden door de Boys. De achterstand op FC Zutphen bedraagt nog 1 punt, dat in de wetenschap dat aan het eind van de  rit 1 ploeg rechtstreeks degradeert en de nummers 12 en 13 naar de nacompetitie worden verwezen. Nog tien finales komen er en daarbij geldt alle hens aan dek, Geblesseerde spelers zijn weer aan boord en dat helpt ook mee natuurlijk. Spelend zoals tegen SDV Barneveld en ASV Dronten moet Vroomshoopse Boys nog de nodige punten kunnen pakken. Tijdens de heenwedstrijd bi DOS’37 was er in fases evenwicht, al ging uiteindelijk de thuisploeg toen met de winst strijken. Dat kan zaterdag anders worden in de tweestrijd tussen twee teams, die de punten keihard nodig hebben. Het thuisvoordeel en de tijdens de laatste wedstrijden van de Boys geëtaleerde vorm kan weleens doorslaggevend kunnen zijn. Voorspelling: een 1.

Flevo Boys tegen ASV Dronten

De koploper wil de 5 punten voorspong op SVZW behouden en wil daartoe afrekenen met ASV Dronten, dat opgeklommen is naar de vijfde plaats. In Dronten werd destijds een uiterst moeizame 1-0 overwinning behaald door Flevo Boys en dat team is dus gewaarschuwd. ASV Dronten bakte er in de eerste helft tegen Vroomshoopse Buys weinig van, maar bewees de tweede helft over makkelijk scorende spitsen te bezitten. In Emmeloord lijkt de thuisploeg toch favoriet te zijn in deze onvervalste Polderderby. Voorspelling: een 1.

SDV Barneveld tegen FC Zutphen

De thuisploeg wil deze derde periode beginnen met een thuisoverwinning. De uitzege op Go-Ahead Kampen was zeer welkom en de oud-hoofdklasser komt stilaan beter in vorm. FC Zutphen streed voor wat het waard was tegen koploper Flevo Boys, maar verloor thuis nipt met 2-1. Het team uit de Hanzestad verkeert in zwaar weer en lijkt in Barneveld een maatje te klein. Voorspelling: een 1.

WHC tegen Go-Ahead Kampen

WHC pakte tegen DOS’37 de titel van de tweede periode, maar wil nu meer. De achterstaand op koploper Flevo Boys van zes punten is nog overbrugbaar, maar dan moeten wedstrijden als die van zaterdag thuis gewonnen worden. Go-Ahead Kampen ziet de nacompetitie naderen en wil nu uit een ander vaatje gaan t(r)appen om dat onheil af te wenden. De ploeg treft het niet dat het op bezoek gaat bij en tegenstander, die zich in een ware flow bevindt. Voorspelling: een 1.

vv Hierden tegen vv Nunspeet

De thuisploeg presteert dit seizoen wisselvallig en lijkt het lek nog niet helemaal boven te hebben. Defensief lijkt het nog niet helemaal op orde te zijn voor het team van interim-trainer Henk Timmer. Een gesloten verdediging is wel nodig tegen vv Nunspeet, dat goed kan voetbalen, maar dat dit seizoen te vaak nalaat. Op de Veluwe wordt en gelijk opgaande wedstrijd verwacht. Voorspelling: een  3.

SVZW tegen KHC

De Zwaluwen uit Wierden willen blijven aanhaken bij koploper Flevo Boys en willen de derde achtereenvolgende wedstijd winnen. Tot op heden is er nog geen enkele prijs gepakt door SVZW. Dan is het zaak om een rechtstreekse of een vervangende periodetitel te halen, mocht de kampioensrace geen succes hebben. KHC lijkt zich te moeten verzoenen met een op zich verdienstelijke middenmootpositie. Voorspelling: een 1.

DETO Twenterand tegen DZC’68

De thuisploeg lijkt op de nacompetitie om promotie naar de hoofdklasse af te stevenen, of er moet een geweldige eindsprint komen. Het spel van de roodhemden is niet meer zo sprankelend als in de beginfase van de competitie, al is de teamprestatie beslist nog goed te noemen. Tegenstander DZC’68 doet het naar behoren als promovendus en het team uit Doetinchem sprokkelt met individueel sterke spelers regelmatig de punten bijeen. In Vriezenveen lijkt de ervaring van DETO Twenterand de doorslag te geven. Voorspelling: een 1.