vv Nunspeet tegen Vroomshoopse Boys

Vooralsnog verloopt de competitie wat teleurstellend voor vv Nunspeet. Vorig seizoen waren de geelhemden tot de laatste speeldag nog volop in de titelrace, nu is het een ander verhaal. Cijfers en standen liegen niet en de huidige zesde plaats met een achterstand van 12 punten op koploper vv Berkum valt tegen. Afgelopen zaterdag wilde vv Nunspeet de derde periode goed beginnen, maar de onnodige 2-1 uitnederlaag tegen DUNO D. zette daar een streep door. Het team van trainer Marcel Boudesteyn is er nu alles aan gelegen om de nodige punten te pakken om zo via een achterdeur de nacompetitie te bereiken. Thuis op sportpark de Wiltsangh is vv Nunspeet meestal ijzersterk en gaat het scoren makkelijk af. De huidige 31 doelpunten vormen echter ook een indicatie dat het team nog niet echt z’n draai heeft gevonden, vooral in de uitwedstrijden. De verdediging toont wel haar klasse, getuige de 17 tegendoelpunten. Er is echter meer nodig om de begeerde sprong naar boven te maken.

Vroomshoopse Boys speelde afgelopen zaterdag met name de eerste helft goed tegen FC Zutphen en de 2-1 ruststand was verdiend. Nadat was verzuimd om de 3-1 te scoren, sloeg de taaie tegenstander toe en nam zelfs een 3-2 voorsprong. Het pleit voor het onverzettelijke karakter van het team van de trainers Eric van Zutphen en Arjan Paters, dat uiteindelijk nog een verdiend 3-3 gelijk spel werd gehaald. Het moest deze keer wel uit de tenen komen, maar dat is de Boys wel toevertrouwd.  Thuis werd op 8 oktober 2016 nog relatief kansloos verloren tegen vv Nunspeet, maar in de huidige vorm van Vroomshoopse Boys met zeven punten uit de laatste drie wedstrijden liggen er zeker kansen op een resultaat. Tegen een ervaren elftal als vv Nunspeet, dat vanaf 2018 tot 2013 in de hoofdklasse uitkwam, zijn een optimale focus en 100%  concentratie geboden om kans op succes te hebben. De afstand van de Boys als nummer 11. op KHC bedraagt één punt en de Boys en FC Zutphen scheiden nog drie punten op de ranglijst. Alle kansen om deze verschillen in de resterende acht competitiewedstrijden te overbruggen, maar dan is wel iedereen hard nodig en daartoe reken ik ook onze trouwe supporters. Onze sponsors zijn zaterdag door vv Nunspeet uitgenodigd en ook zij kunnen de Boys steunen in de strijd om rechtstreekse handhaving in de eerste klasse D. Voorspelling: een 3.

SVZW tegen vv Berkum

De nederlaag tegen laagvlieger Go-Ahead in Kampen was voor SVZW een flinke domper. Een gemiste penalty en een tegendoelpunt in de slotfase deden de Zwaluwen de das om. SVZW wilde juist deze derde periode vlammen, maar dit was een valse start. Zaterdag komt koploper vv Berkum op bezoek, dat na een heroïsche strijd afgelopen zaterdag thuis afrekende met directe belager WHC. Vv Berkum heeft bijzonder veel scorend vermogen en lijkt ook frisser dan SVZW, dat als team dit seizoen bepaald geen eenheid lijkt. Voorspelling: een 2.

DETO Twenterand tegen Go-Ahead Kampen

Het geplaagde DETO Twenterand smaakte afgelopen zaterdag eindelijk het zoet van de overwinning. In de dying seconds werd directe concurrent Hulzense Boys uit met 2-1 verslagen. Nu willen de roodhemden de weg naar boven vinden om zo bij de directe degradatieplaatsen weg te blijven. Tegen Go-Ahead Kampen liggen zeker kansen, omdat dit tem uit de Hanzestad wisselvallig acteert, al was de overwinning op SVZW knap. Er wordt een spannende strijd verwacht in Vriezenveen, omdat de Kwetters zich zo snel mogelijk veilig willen spelen. Voorspelling: een 3.

WHC tegen De Esch

De thuisclub ging afgelopen zaterdag nipt ten onder bij vv Berkum en dat betekende weer stuivertje wisselen wat de koppositie betreft. Het team uit Wezep speelt een ijzersterke competitie en wil zich nu weer snel herstellen om de titelaspiraties levendig te houden. Dat moet thuis gebeuren tegen De Esch, dat de laatste tijd de huid duur verkoopt en zeker nog niet afgeschreven is. Er moet nu snel resultaat geboekt worden om van de rechtstreekse degradatieplekken af te komen. Die kans lijkt tegen WHC niet zo groot te zijn, maar het blijft voetbal. Voorspelling: een 1.

FC Zutphen tegen vv Bennekom

De thuisploeg ging vorige week met hart en ziel een enerverend gevecht aan tegen  Vroomshoopse Boys en dat werd met een punt beloond. Thuis oogt FC Zutphen doorgaans sterk, maar de achilleshiel vormt de defensie en de 44 tegendoelpunten spreken voor zich. Vv Bennekom stelde vorige week teleur door bij middenmoter DOS’37 met 2-0 te verliezen. Aanvallend kon afgelopen zaterdag nauwelijks een vuist worden gemaakt en dat geeft te denken. Winst op FC Zutphen is voor de ambitieuze gasten absoluut nodig om in de titelrace te blijven. Voorspelling: een 2.

KHC tegen DOS’37

De thuisclub bracht de lastige uitwedstrijd tegen De Esch tot een goed einde en wil die lijn voortzetten. Tegen het degelijke DOS’37 moet dat op het eigen sportpark de Venen in Kampen gebeuren. Er zal alles aan gedaan worden door KHC om de huidige veilige 10e plaats te behouden. Wil DOS’37 nog iets van deze competitie willen maken, dan moet er opnieuw gewonnen worden om zo de kansen op het winnen van de derde periode in stand te houden. Er wordt vooral veel evenwicht verwacht zaterdag tussen deze beide teams. Voorspelling: een 3.

Hulzense Boys tegen DUNO D.

De thuisploeg stond afgelopen zaterdag na het eerdere nipte verlies tegen WHC opnieuw met lege handen. De kleine nederlagen geven aan dat Hulzense Boys inmiddels begint te wennen aan het niveau van de sterke eerste klasse D. Toch komt de promovendus te vaak op de beslissende  momenten net iets te kort. Tegen een geroutineerd team als DUNO D. de huidige nummer 4 met 5 punten achterstand op vv Berkum, lijkt dat funest. Dit opvallend makkelijk scorende team is zaterdag dan ook favoriet in Hulzen. Voorspelling: een 2.