DETO Twenterand tegen Vroomshoopse Boys

De thuisploeg is de laatste tijd bezig aan een mindere serie in de eerste klasse D.  Na het veroveren van de eerste periodetitel ging het team van trainer Jos van der Veen nog even in hetzelfde ritme door. Daarna was het betrekkelijk snel gebeurd en doen de roodhemden niet meer mee om het kampioenschap. Afgelopen zaterdag werd teleurstellend en afgetekend uit met 5-1 van ASV Dronten verloren. Nu hoopt men bij DETO Twenterand op de terugkeer van geblesseerde sterkhouders, zodat de resultaten in  aanloop tot de nacompetitie weer beter worden. Al met al draait DETO Twenterand toch opvallend goed in deze competitie, waar het vorig seizoen nog via een sterke eindsprint en de nacompetitie ontsnapte aan degradatie. De A-selectie  is een mooie mix van ervaren en jonge spelers en kenners zien zeker kansen bij het toetje van deze aantrekkelijke competitie. In Vroomshoop won DETO Twenterand op 27 januari 2018 verdiend met 2-0 en dat resultaat willen de Vriezenveners herhalen in deze Twenterand-derby.

Vroomshoopse Boys moest het afgelopen zaterdag thuis met 3-0 afleggen tegen titelkandidaat SVZW en dat was verdiend. Vaak worden duels op dit niveau op details beslist en dat was deze keer niet anders. De Zwaluwen profiteerden twee keer voor rust van concentratie- en afstemmingsfouten en dast betekende een 0-2 voorsprong. Onze favorieten herpakten zich enigszins in de tweede helft, maar dat was niet genoeg. Daardoor stopte de fraaie reeks van gelijke spelen en overwinningen even. Zaterdags wil de Boys de draad van het winnen weer oppakken en tegen DETO Twenterand worden de kansen hoger ingeschat dan tegen SVZW. Het is zaak om vanaf het allereerste moment te laten zien wat de bedoelingen zijn en dan liggen er kansen. Niet dat DETO Twenterand uitgespeeld is, verre van dat, maar dat team heeft gen titelkansen meer en speelt voor het prestige en de eer en om het team heel te houden voor de nacompetitie. Er wordt een spannend duel verwacht op het sportpark Het Midden, waarbij ik Vroomshoopse Boys iets meer winstkansen toedicht. Voorspelling: een 2.

Go-Ahead Kampen tegen FC Zutphen

De thuisploeg toont sweaters meer tekenen van herstel, al moesten de Kwetters het afgelopen zaterdag verdiend met 2-0 afleggen in de uitwedstrijd tegen DOS’37. Nu is winst tegen de hekkensluiter nodig in om een strijd in de nacompetitie om degradatie te ontlopen. FC Zutphen sprokkelde tegen vv Hierden weer een puntje, waar op eigen veld op winst werd gehoopt. Driepunters zijn nodig om naaste concurrent Vroomshooopse Boys onder druk te zetten. In Kampen lijkt toch de thuisploeg licht favoriet. Voorspelling: een 1.

DZC’69 tegen DOS’37

Beide teams hebben de punten heel hard nodig. Promovendus DZC’68 wil dolgraag de 12e plaats verlaten en hoopt zaterdag het thuisvoordeel uit te buiten. DOS’37 heeft iets meer lucht gekregen na de keurige 2-0 thuisoverwinning op Go-Ahead Kampen en wil nu meer. Het wordt spannend in Doetinchem, waarbij de routine van de bezoekers wel eens de doorslag kan geven. Voorspelling: een 2.

WHC tegen SVZW

Door de 6-3 nederlaag bij Flevo Boys lijkt WHC afgehaakt in de titelstrijd. Het veroveren van de tweede  periodetitel geeft in ieder geval het recht om in de nacompetitie uit te komen.

Tegenstander SVZW zit in een sterke periode en wil in deze fase niet achterop raken bij koploper Flevo Boys. In Wezep kan het kan zeker lastig worden voor de Zwaluwen uit Wierden, die ik in de huidige vorm iets hoger inschat dan WHC. Voorspelling: een 2,

vv Hierden tegen Flevo Boys

De thuisploeg behaalde een knap punt bij KHC en wil nu thuis Flevo Boys gaan verrassen. Dat lijkt een hele moeilijke opgave, ook gelet op de aangetoonde defensieve zwakte van het team uit Hierden. Flevo Boys is vast voornemens om weer te winnen  en de afgetekende zege op het sterke WHC heeft zeker zelfvertrouwen gegeven. Tegen vv Hierden wil de ambitieuze Polderploeg de volgende stap zetten richting het begeerde kampioenschap en die kans lijkt zeker aanwezig. Voorspelling; een 2.

Vv Nunspeet tegen KHC

De thuisploeg kwakkelt de laatste tijd en de veilige plaats in de subtop is al weer even geleden. De gele machine hapert en het besef bij vv Nunspeet is zeker aanwezig dat er nu echt punten nodig zijn. KHC is ook al niet in goede doen de laatste tijd en het veroveren van broodnodige punten gaat moeizaam. In Nunspeet wordt weinig krachtsverschil verwacht tussen beide teams. Voorspelling: een 3.

SDV Barneveld tegen ASV Dronten

De thuisploeg weet na een mindere periode weer wat winnen is en wil na de nipte en late uitzege met 1-0 op vv Nunspeet nu doorstomen.  Allengs begint de degradant uit de hoofdklasse beter te draaien en het gevaar van het moeten spelen in de tombola van de nacompetitie is nu beteugeld. Tegenstander ASV Dronten zit ook al in een flow en wil in de derde periode nog aangenaam verrassen. Er wordt opvallend makkelijk gescoord door ASV Dronten en ook in Nunspeet zijn de verdedigers gewaarschuwd. Desondanks is mijn voorspelling: een 2.