De aanvangstijden van de wedstrijden van de eerste kwalificatieronde van de TOTO KNVB Beker-toernooi zijn bekend gemaakt. Vroomshoopse Boys speelt op zaterdag 17 augustus om 14.30 uur thuis op de Bosrand tegen EVV uit Echt. Hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman uit Meppel om 10 augustus met de eerste training met de A-selectie van de Boys,. Daarna volgen een aantal trainingen als voorbereiding op de bekerwedstrijd. EVV heeft er dan al meerdere oefenduels opzitten, onder meer tegen Roda JC uit Kerkrade, dat in de  Keuken Divisie uitkomt.

EVV speelt in de derde divisie zondag en kent dit jaar René Eijer als hoofdtrainer, die Riny Ruijs opvolgt. René Eijer komt over van eredivisionist  Fortuna Sittard, waar hij ook hoofdtrainer was.  De Limburgers toonden hun ambitie met het aantrekken van maar liefst 11 nieuwe spelers voor de A-selectie. terwijl 14 selectiespelers de club trouw bleven. Het vorige moeizame seizoen in de derde divisie moet op die wijze snel vergeten worden en ingeruild worden voor een hogere klassering  op de ranglijst.

Successen in het prestigieuze landelijke bekertoernooi zijn natuurlijk welkom voor EVV, te beginnen in Vroomshoop. Vroomshoopse Boys heeft echter vorige seizoen aangetoond een echte cupfighter te zijn. Het team reikte tot in de halve finale van het toernooi om de districtsbeker.  Meerdere gerenommeerde hoofdklassers werden verslagen. Ook het vertoonde spel in de jubileumwedstrijd tegen eredivisionist Heracles Almelo biedt perspectief.

De leden en sponsoren van Vroomshoopse Boys hebben op 17 augustus vrij entree. Voor de overige bezoekers gelden de entreeprijzen, te doen gebruikelijk bij competitiewedstrijden van de Boys.