Vroomshoopse Boys speelt op zaterdag 2 maart om 14.00 uur in Wijchen, gelegen in de buurt van Nijmegen, tegen AWC, de plaatselijke voetbaltrots en hoofdklasser A. van het zondagvoetbal. Oorspronkelijk was dit bekerduel a.s. zaterdag om 17.00 uur gedacht, maar de hoofdklasser wil zich graag zo snel mogelijk na afloop op het carnaval storten. Vandaar ook het verzoek aan de Boys om eerder te spelen en dat verzoek is gehonoreerd.  Inzet is zaterdag een plaats bij de laatste acht van het toernooi om de districtsbeker van de KNVB. Naarmate het bekertoernooi vordert wordt het steeds interessanter natuurlijk. De aanstaande halve finalisten hebben bijvoorbeeld de garantie van het uitkomen tegen een betaalde voetbalclub in het bekertoernooi van het seizoen 2019-2020.

Zover is  het natuurlijk nog lang niet. AWC liet in de vorige bekerwedstrijd uit tegen eerste klasser zaterdag  vv Hierden zien, dat het team onmiskenbaar de nodige klasse herbergt. Op eigen veld werd vv Hierden met maar liefst 5-1 te kijk gezet door AWC. In de reguliere competitie wil  het met name na de winterstop nog niet zo echt lukken voor de club, die oorspronkelijk uit 1932 stamt, toen het nog De Eendracht heette. In hoofdklasse wordt momenteel door AWC een 9e plaats met 23 punten uit 16 punten bezet. Met name in de In de tweede periode gaat het wat stroever en dat is terug te zien in de resultaten: 7 punten uit 6 wedstrijden. De fusieclub, voluit Alverna Wijchen Combinatie, Is sinds vorige seizoen weer hoofdklasser, waar het daarvoor ook verschillende seizoenen in de eerste klasse uitkwam. Er wordt door AWC gespeeld met pakweg 50 teams op het de laatste jaren ingrijpend gerenoveerde complex De Wijchert op het adres De Wijchert 1 in Wijchen. Al die teams spelen op 4 velden, maar die kunnen de wedstrijden natuurlijk wel over de zaterdagen en zondagen verdelen. Er wordt op twee velden getraind.

Dan Vroomshoopse Boys, dat toch al een flink aantal clubs uit de regio van zich afgeschud heeft in dit bekertoernooi. De bekerthriller tegen de reserves van HSC’21 ligt nog vers in het geheugen. De Boys toonden karakter en knokten zich na een 2-0 achterstand knap terug. Dat moet vertrouwen geven voor een goed resultaat tegen het wellicht favoriet geachte AWC. Het blijft natuurlijk bekervoetbal met vaak verrassende resultaten. Ons team heeft zaterdag in Wijchen niets te verliezen en juist alles te winnen. De steun van onze supporters is daarbij van belang. De spelers- en supporters-bus van onze supportersvereniging vertrekt aanstaande zaterdag 2 maart om 11.00 uur vanaf de parkeerplaats bij de kantine. Graag de belangstelling voor de busreis van tevoren opgeven in de kantine, want vol is vol.

Ook speelt ons tweede elftal thuis tegen WVF 2 om 12:30!