Terugblik op rondje langs de velden bij JO11 en JO9:

Vorige week hebben we kort een rondje langs de velden gedaan bij de jeugd onder 11 en jeugd onder 9.
Er stonden afgelopen zaterdag 6 mei een aantal kampioenswedstrijden op het programma, welke als volgt zijn afgelopen:
JO9-6 en JO9-5 zijn kampioen geworden.
JO9-6 wist 8-1 van De Zweef te winnen, en JO9-5 van Vilsteren waardoor beide teams niet meer te achterhalen zijn, namens de jeugdcommissie van harte gefeliciteerd!
JO9-3 wist concurrent Den Ham met 1-0 te verslaan en kunnen zaterdag tegen OZC JO9-3 kampioen worden, aftrap half 9 in Vroomshoop.
JO11-1 wist zaterdag te winnen van TVC JO11-1 en kunnen zaterdag tegen Voorwaarts ook kampioen worden, aftrap half 10 in Vroomshoop.
Goed om te zien dat JO11-2 hun eerste overwinning van de voorjaarsreeks wisten te behalen door SVZW JO11-1 te verslaan!

Aanstaande zaterdagen spelen verschillende jeugd teams hun laatste wedstrijd van het seizoen. Voor een aantal teams staat er nog veel op het spel, andere zijn al uitgespeeld. Hieronder een kort overzicht, het betreft nu de JO13 t/m JO19.

JO13

JO13-5 staan op een keurige 4e plaats. Met nog 2 wedstrijden te gaan tegen teams die onder hun staan, zit er zeker nog meer in. Zaterdag spelen ze uit tegen OZC JO13-5 in Ommen om kwart voor 9.
JO13-4 speelden afgelopen zaterdag knap gelijk tegen Dedemsvaart welke 5 plaatsen boven hun staan. De laatste wedstrijd van aanstaande zaterdag is voor de huidige nummer 9 tegen Heino welke op de 7
e plaats staan.
JO13-3 speelt zaterdag de laatste wedstrijd tegen HHC.  Bij winst blijven ze HHC voor en kunnen ze nog 9
e worden in de eindstand.
JO13-2 staat bovenaan in de 3
e klasse met nog 1 wedstrijd te gaan. Zij spelen om half 11 in Marienheen tegen de grote concurrent Marienheem JO13-1, de huidige nummer 2.
Bij winst zijn ze kampioen, wordt het gelijk dan wordt het nog afwachten wat Marienheem in de laatste wedstrijd doet (20 mei). Bij verlies is Marienheem al kampioen, al met al een hele spannende wedstrijd, succes!
JO13-1 staat op een 7
e plek in de 1e klasse.  Zij spelen zaterdag de laatste wedstrijd tegen Juventa JO13-1 om half 12 in Wierden.

JO15

JO15-4 verdient misschien wel het grootste compliment van allemaal, zonder andere teams tekort te doen. Ondanks dat er dit seizoen nog geen punt werd behaald, blijven ze elke week naar de trainingen en wedstrijden komen. Ook de begeleiders verdienen een complimenten voor hun inzet, net als de ouders die hun zoon of dochter wekelijks aan blijven moedigen, grote klasse.
JO15-3 heeft nog een kleine kans op het kampioenschap. Ze moeten zelf zaterdag winnen en dan hopen dat nummer 1 ATC nog punten laat liggen. Nog een kleine kans maar een 2e of 3e plaats zou ook heel goed zijn.
JO15-2 kan alvast een feestje plannen want het kampioenschap kunnen ze niet meer mislopen. Zij spelen zaterdag hun ‘’kampioenswedstrijd’’ om kwart voor 11 thuis tegen Dedemsvaart JO15-5.
JO15-1 is al uitgespeeld. Lang hebben ze meegestreden om het kampioenschap maar uiteindelijk waren HHC JO15-1 en Hulzense Boys 15-1 net iets te sterk. Zij eindigen als 3
e in de 1e klasse, een prima eindresultaat. Tevens wisten ze in de beker de kwartfinale te halen waarin HSC JO15-1 te sterk was.
Voor de dames van MO17 was het seizoen voor de kerst al geslaagd door kampioen te worden in de 2
e klasse. Na de winterstop spelen ze een klasse hoger en ook dit gaat ze prima af. In de 1e klasse staan ze op een keurige 5e plaats en met nog 1 wedstrijd te spelen kunnen ze zelfs nog 3e worden. Zaterdag moet er dan gewonnen van Enter, al zal dit niet makkelijk worden want de tegentander doet nog volop mee voor het kampioenschap.

JO17

JO17-2 had een lastige 1e seizoenshelft in een te zware 2e klasse, spelen nu in de 3e klasse en hier doen ze aardig mee, ondanks een lage klassering. Ze hebben ook geen geluk, van de laatste 4 wedstrijden werden er 3 gelijkgespeeld. Zaterdag kunnen ze bij winst op MVV zelfs nog 5! plaatsen stijgen als ze die weten te winnen.
JO17-1 kende een sterke eindsprint, van de laatste 4 wonnen ze er 3, waaronder van de koploper. Mede hierdoor wisten ze nog een paar plaatsen te stijgen waardoor ze toch nog op een knappe 6 plek eindigen.

JO19

JO19-3 is dankzij een goede najaarsreeks (3e) gepromoveerd van de 4e naar de 3e klasse.
Zaterdag tegen DETO spelen ze hun laatste wedstrijd, om half 3 thuis.
JO19-2 kan zaterdag tegen Voorwaarts JO19-1 in hun laatste wedstrijd nog stiijgen van de 11
e plaats naar de 8e plaats in de zware 2e klasse waarin ze spelen. Hierdoor moeten ze winnen van de nummer 3. Aftrap om 11 uur in Vroomshoop.
JO19-1 eindigde als 3
e in de competitie en spelen hierdoor nacompetitie voor promotie naar de hoofdklasse. Over 2 wedstrijden zullen ze eerst KOSC JO19-1 moeten verslaan, om een ronde verder te komen. Winnen ze ook die ronde dan spelen ze op 10 juni de finale op neutraal terrein. Aftrap is zaterdag om 15.00 uur op het hoofdveld in Vroomshoop.

Zaterdag 20 mei vindt het jaarlijkse B toernooi plaats bij de Vroomshoopse Boys waar onder andere 1 team uit Duitsland mee speelt.
Op zaterdag 27 mei is de jaarlijkse afsluiting van het seizoen met de Familiedag.
Op woensdag 31 mei strijden de selectieteams van onze jeugd nog om de Twenterandcup, met in Vroomshoop het toernooi van JO17-1.
Op zaterdag 3 juni is traditioneel nog het C toernooi.

Namens de jeugdcommissie willen we alle teams veel succes en veel plezier wensen bij de laatste wedstrijden / toernooien van het seizoen.