Onlangs zijn er 3 spelers van onze vereniging gescout door de KNVB. Het gaat hier om Mats Scholten, Sven Paters en Siem Pierik. Alle 3 spelers van JO13-1 van Alexander Fokkert en Bart-Jan Staman

Afgelopen dinsdag hebben ze de eerste KNVB wedstrijden gespeeld op het complex van SV Twello. Dinsdag 11 oktober a.s. volgen nog eens 2 wedstrijden, daarna is het afwachten of deze jongens door mogen naar de volgende ronde.

Tevens hebben Mats en Sven nog een andere uitdaging:  Zij hebben n.l. in de zomervakantie meegedaan aan de Real Madrid Voetbal Clinic welke succesvol werd gehouden op ons mooie complex de Bosrand.  Samen met Duncan Kelder uit JO11-1 zijn ze geselecteerd uit circa 70 jeugdige voetballertjes die meededen aan deze Clinic. Dit betekent dat deze 3 jongens mee mogen doen aan de landelijke finaledag. Deze finale zal plaatsvinden op zondag 23 oktober op het sportpark van FC Winterswijk.

Aan het einde van de dag worden er wederom 4 talentvolle spelers geselecteerd uit een groep van ongeveer 40 voetballers. Deze 4 talenten worden vervolgens uitgenodigd om mee te gaan naar het grote Real Madrid. Ze mogen daar o.a. een training meemaken, een wedstrijd bezoeken en een meet en greet mee maken met een aantal wereldberoemde voetballers van Real Madrid.

We kunnen de conclusie trekken dat er spannende tijden aanbreken voor Mats, Sven, Siem en Duncan en uiteraard ook voor hun trotse ouders.  Trots zijn wij als jeugdbestuur uiteraard ook op deze jonge talenten. We wensen ze veel succes toe.

Helaas hebben we geen foto van Duncan Kelder.

Jan Dogger
Jeugdvoorzitter