De KNVB wil graag zo vroeg mogelijk bij de pupillen talenten ontdekken. Dat wordt als volgt omschreven: “die de potentie hebben om profvoetballer te worden”. Dat is onderdeel van het Jeugdplan Nederland en de scouts hebben onlangs een keuze gemaakt voor de talentengroep Zwolle als onderdeel van het talentengebied Oost met de provincies Overijssel en Gelderland.

Er zijn 30 pupillen in de  leeftijdscategorie geboren in 2006 (dus JO11, de vroegere E-pupillen) in de regio Zwolle geselecteerd. Daarvan spelen maar liefst 4 pupillen bij Vroomshoopse Boys, die daarmee samen met vv Nunspeet hofleverancier is. We mogen daar best trots op zijn. Bij vv Den Ham en Zwart Wit zijn drie talentvolle pupillen geselecteerd. Bij Vroomshoopse Boys gaat het om Duncan Kelder, Rick Nieuwlaar, Nelson Runhart en Niek Wessels. Jongens, gefeliciteerd en we kunnen bij die felicitatie ook de trainers en leiders betrekken.  Op het complex van Hatto Heim in Hattem vindt een selectie plaats op 25 januari en op 1 en 8 februari.  De jeugdscouts en jeugdtrainers van profclubs volgen de ontwikkelingen op de voet, zo geeft de KNVB aan. Wij zijn blij dat deze talenten bij de jeugd Vroomshoopse Boys voetballen. Veel succes boys!