De weg naar de hoofdklasse bestaat voor Vroomshoopse Boys J019-1, als het goed is, uit 5 wedstrijden. Deze week wordt er gericht door de selectie getraind als opmaat voor het eerste duel in de nacompetitie tegen KOSC J019-1 uit Ootmarsum op zaterdag 13 mei.  Er wordt om 15.00 uur op de Bosrand afgetrapt. Het team van het trainersduo Job Lamberink en Gerjan Kosters, leider en grensrechter Arjan Bosch en de  verzorgers Eric Derks en Martin Spang zal er alles aan doen om de vorig seizoen verloren gegane status van hoofdklasse te heroveren. In de reguliere competitie van de eerste klasse werd afgelopen seizoen een derde plaats door Vroomshoopse Boys bereikt. Tegenstander KOSC werd tweede in een andere eerste klasse. De return tegen deze tegenstander is op zaterdag 20 mei in Ootmarsum, waarschijnlijk om 14.30 uur.

Goed om te weten dat uit gescoorde doelpunten niet dubbel tellen. Bij een gelijke stand over twee wedstrijden wordt er 2 x 15 minuten verlengd. Is er dan nog geen beslissing gevallen volgen minimaal 5 penalty’s voor elk team.

Als de tweeluik met KOSC door de Boys goed wordt afgesloten wacht de JO19-1 van FC Winterswijk, de nummer 10. van de huidige hoofdklasse of De Esch uit Oldenzaal. Bij een overwinning over twee wedstrijden wordt dan in de finale op 10 juni aangetreden tegen de JO19-1 van Avanti Wilskracht uit Glanerbrug, vv Den Ham, de Tukkers uit Albergen of De Zweef uit Nijverdal, de nummer 11. van de hoofdklasse. Zover is het nog niet, maar ons vlaggenschip bij de jeugd gaat er voor de volle 100% voor. We wensen het team en begeleiding veel succes en rekenen op de steun van onze Boys-supporters.