Het team van Job Lamberink, Gerjan Kosters & Arjan Bosch staat zaterdag 10 juni voor de belangrijkste wedstrijd van het jaar en misschien wel van hun leven. Niets minder dan een ticket naar de hoofdklasse staat op het spel, de klasse waar Vroomshoopse Boys JO19-1 vorig jaar uit degradeerde en sinds toen enorm naar hunkerde.

Vroomshoopse Boys JO19-1 was begin dit seizoen één van de grote favorieten voor het kampioenschap in de eerste klasse 26 waarbij ze lange tijd aan kop stonden. Echter ging het toch mis en moeten ze via de nacompetitie alsnog de promotie proberen af te dwingen. Na winst in de tweeluiken tegen KOSC Ootmarsum JO19-1 en De Esch JO19-1 staat zaterdag de finale op het programma.

De tegenstander is De Tukkers JO19-1, die De Zweef en Den Ham uitschakelden in de nacompetitie rondes. De Tukkers is een oude bekende van Vroomshoopse Boys aangezien ze bij elkaar in de competitie uitkwamen. Op 15 oktober 2016 werd er 2-2 gelijk gespeeld thuis bij de Vroomshoopse Boys en op 8 april werd er uit bij De Tukkers 1-1 gespeeld. Alle ingrediënten zijn dus aanwezig voor zenuwslopende finale.

De wedstrijd wordt op zaterdag 10 juni gespeeld op een neutraal terrein en dit is in gezamenlijk overleg bij PH in Almelo geworden, op sportpark de Schelfhorst. Er zal worden afgetrapt om 14:30.

Vroomshoopse Boys JO19-1 kan al jullie steun goed gebruiken en moedigt jullie dan ook aan om massaal naar Almelo af te reizen om de wedstrijd bij te wonen en de spelers aan te moedigen!