Nadat het team JO9-5 de najaarscompetitie in de 5e klasse al op de 2e plek weet te eindigen is het team JO9-5 18 februari jl. vol moed begonnen aan de voorjaarcompetitie in de 4e klasse.

Voetballen in de 4e klasse betekent natuurlijk dat wedstrijden worden gespeeld tegen zwaardere tegenstanders. Vooral OZC uit Ommen blijkt een échte concurrent, die samen met ons de eerste 7 wedstrijden ongeslagen is en dus mede koploper. Na het rechtsreekse duel met OZC, een ware strijd die met 3-2 is gewonnen, mogen we ons alleen koploper noemen! En dat met nog 3 wedstrijden te gaan , waaronder de derby tegen Den Ham. De derby tegen Den Ham blijkt taaier te zijn dan de ranglijst aangeeft maar wordt verdient gewonnen met 3-0. Met nog 2 wedstrijden te gaan hebben we 6 punten afstand genomen van onze belangrijkste concurrenten OZC uit Ommen en JCLE uit Slagharen. Een week later volgt de kampioenswedstrijd in en tegen Vilsteren, met veel supporters uit Vroomshoop! Na een voorzichting beging van de westrijd, kampioenkoorts, wordt voor de rust 2 keer gescoord. Na de 2e helft, waarin hard gewerkt moet worden, wordt een overwinning van 4-1 uit het vuur gesleept. Door deze overwinning is JO9-5, met nog 1 wedstrijd te gaan tegen JVC Dedemsvaart,  kampioen! Het kampioenschap wordt op het veld in Vilsteren al uitgebreid gevierd.

Na deze kampioenswedstrijd zijn alle spelers verrast met een eigen kampioensshirt, met dank aan Transportbedijf de Haan een rondje door vroomshoop op de platte wagen, een fraaie beker en een fantastische ontvangst in de kantine met echte kampioensschaal, patat en frisdrank.

Kortom een fantastische bekroning op dit voetbalseizoen.

We mochten voetballen in het mooie blauwgele Boys-tenue met daarop de naam van onze fantastische sponsor Kaas Administratiekantoor. Natuurlijk willen onze sponsor in het bijzonder bedanken voor alle steun en gaven tijdens deze mooie voor- en najaarscompetitie! Bedankt voor alles!!

Wat heeft de begeleiding tijdens zowel de najaars- als de voorjaarscompetitie mogen genieten van alle spelers van JO9-5 en alle support en aanmoedigingen die de spelers en begeleiding hebben ontvangen van zoveel ouders en andere familieleden. Wat is er met z’n allen een hecht en positief team gevormd, een ware Boys-familie!!

En….wat een enorme positieve ontwikkeling de spelers van JO9-5 tijdens deze najaars- en voorjaarscompetitie hebben doorgemaakt:

Thijs Ballast, de onverzettelijke vleugelverdediger, met een mooi schot die net als Hiide ter Avest van FC Twente enorme rushes maakt langs de zijlijn om goede voorzetten te geven of een doelpuntje meepikken.

Yillan Gerrits, net als Lasse Schöne van Ajax op meerdere posities inzetbaar, met name in de aanval, kan tegenstanders goed passeren, heeft een eindelose dribbel, een neus voor doelpunten en een hard schot in de benen.

Jos de Haan, net als Mateusz Klich van FC Twente een allrounder, die de laatste wedstrijden meestal op verschillende plekken in de verdiging heeft gespeeld. Een opkomende speler met een fraaie passeerbeweging die zeker de duels niet uit de weg gaat.

Damian Hofstede, rechtbuiten, net als Steven Berghuis van Feyenoord, een echte pingelaar die verdedigers net zo makkelijk binnendoor als buitenom passeert, goede werklust en mooie voorzet, heeft geregeld z’n doelpuntjes gemaakt.

Emmy Kaas, aanvoerder, buiten het veld bescheiden, maar eenmaal in het veld net als Enes Ünal van FC Twente een spits die nooit opgeeft, echt alles doet om de bal te veroveren, oog heeft voor medespelers en heel regelmatig haar doelpunten maakt.

Giel Melenberg, de centrale verdediger die de gave heeft meestal op de goede plek te staan, net als Stefan Tesker van FC Twente, waardoor het voor tegenstanders meer dan moeilijk wordt om door te breken en wanneer het kan opkomt om de aanval te ondersteunen.

Sem Olsman, een echte linkspoot, die net als Eljero Elia van Feyenoord veel tegenstanders weet te dollen, vaak probeert medespelers aan te spelen, voorzetten te geven en een neusje heeft voor belangrijke doelpunten.

Thijmen Poelarends, heeft zich ontpopt tot een zeer taaie vleugelverdediger, die net is Jeroen van der Lely van FC Twente, veel aanvallers het voetballen onmogelijk maakt en z’n snelheid is het wapen bij het opkomen en terugverdedigen.

Jason Voerman, de laatste wedstrijden vaste keeper, beschikt net als Bram Castro van Heracles Almelo over fantastisch voetenwerk en een geweldige uittrap. Heeft met z’n reddingen menig doelpunt voorkomen.

Nogmaals bedankt voor een nu al fantastisch seizoen en natuurlijk iedereen ook in het nieuwe seizoen alvast heel veel plezier en succes gewenst.

Begeleiding JO9-5

René Gerrits, Gerlof Melenberg en Marc Olsman