Na een lastig verlopen najaarsseizoen in de hoofdklasse zijn we in het dit nieuwe voorjaarsseizoen terug in de 1e klasse. Vorige week speelden we een oefenwedstrijd tegen Dos ’37 uit Vriezenveen die met 7 – 4 gewonnen werd en vandaag kwam PH Almelo op bezoek voor de competitie. De wedstrijd begon direct erg goed voor ons. Tijn (onze nieuwe aanwinst uit Daarle) stoomde op langs de linkerkant en bood Thijmen een niet te missen kans. 1 – 0! Daarna kwam PH met hun behendige spelers wat beter in de wedstrijd maar D’angelo wist ons met enkele prima reddingen op voorsprong te houden. De wedstrijd kenmerkte zich door vele duels en beide ploegen waren goed aan elkaar gewaagd. Het was Max die ons met een goede actie op een 2 – 0 voorsprong bracht waarna het eerste kwartier eindigde. In het begin van de tweede helft was het weer Tijn die met een goede actie dit keer Max vond. Deze werkte prima af zodat we op een 3 – 0 voorsprong kwamen. Dat ging dus prima, daarnaast hadden keeper D’angelo en verdedigers Mees, Tigo en Sam en later Thijs het achterin en op het middenveld prima voor elkaar zodat het een probleemloze morgen leek te worden voor trainer Tim en assistent Thomas. Leek… want binnen een mum van tijd had PH twee keer gescoord zodat het verschil nog maar 1 was. PH had een gevaarlijke ploeg die elkaar af en toe makkelijk konden vinden. Gelukkig wisten onze helden zich op tijd te herpakken en scoorde Max na een mooie aanname de 4 – 2 zodat we weer een  voorsprong van 2 doelpunten hadden. Nadat Sem met een goede actie aan de linkerkant Tim vond die met zijn linker de 5 -2 binnenschoot was er weer een marge van 3 dus dat leek goed te gaan. Het derde kwartier was zachtgezegd niet best. Het leek of onze jongens het gevoel hadden dat ze er al waren en D’angelo zag de ene na de andere PH’er op zich af komen. Hij wist de schade gelukkig te beperken tot 2 tegengoals waardoor PH terugkwam naar 5 – 4. Het laatste kwartier bestond vooral uit veel duels. PH was voetballend wat beter maar onze jongens lieten zien dat je met de juiste mentaliteit ook een wedstrijd over de streep kunt trekken. Max maakte de 6 – 4 waarna PH de 6 – 5 nog maakte waarna de uitstekende scheidsrechter Rutger Schrijver op zijn fluit blies voor het eind van deze spannende wedstrijd. Een mooie overwinning waardoor de eerste punten in deze 1e klasse binnen zijn.