Na de goede oefenwedstrijd tegen hoofdklasser Deto Vriezenveen JO11-1 die vorig weekend met 5 – 0 gewonnen werd kwam vandaag DKB JO11-1 op bezoek. Van DKB wisten we eigenlijk niet zoveel alleen dat ze gepromoveerd waren uit de tweede klasse en dus nieuw waren in deze 1e klasse voorjaarscompetitie. Wegens een blessure van Tigo en de zieke Jasper sloten Luuc Elferink en Bjorn Gerrits aan van JO11-2.

Het begin van de wedstrijd ging eigenlijk redelijk gelijk op. Beide ploegen kregen wat kansen en het was nog niet al te goed wat wij lieten zien. We kwamen toch op voorsprong. Na een schot van Evan was Pim alert dus kon hij de 1 – 0 binnen tikken. Daarna werdt het beter van onze kant. DKB kwam onder druk te staan en wij kregen meer kansen. Toch moest keeper Tristan nog een bal van de lijn afhalen na een gevaarlijke corner van DKB.

In het tweede kwartier volgden er meer kansen voor ons. Het was Bjorn die ons op 2 – 0 zette door een goede actie. De 3 – 0 volgde na een afstandschot van Pim. DKB wist er eigenlijk weinig tegenover te zetten. Ook natuurlijk omdat onze verdediging weer goed stond.

Het derde kwartier was wederom voor ons. Sem wist te bal binnen te schieten na een goede corner van Pim. Sem nam ook de 5 – 0 voor rekening door van afstand raak te schieten. Het veldoverwicht was op dat moment groot zodat DKB eigenlijk geen tot weinig kansen kreeg.

Het laatste kwartier begon met een eigen goal van DKB zodat we op een 6 – 0 voorsprong kwamen. Daarna krulde Damian de bal van ongeveer de cornervlag via de paal binnen waardoor het 7 – 0 werd. De 8 en 9 – 0 kwamen op naam van Evan en het was Damian die er 10 – 0 van maakte. Vlak voor het eind van de wedstrijd wist DKB nog de eretreffer te maken waardoor er een 10 – 1 eindstand op het bord stond na vier keer een kwartier voetballen. Door deze 3e overwinning op rij blijven we dus bovenaan staan.