Na een heerlijk sportontbijt voor spelers en ouders aangeboden door Coop Vroomshoop en geserveerd door Marc Olsman en vrouw Ellen ging de reis vandaag naar sportpark de Rohorst voor de derby tegen Den Ham JO11-1. Den Ham had haar eerste wedstrijd ook gewonnen en stond op de derde plek. Wij stonden door een iets beter doelsaldo op de tweede plek. Het zou dus een spannende strijd worden.

Het begin van de wedstrijd ging redelijk gelijk op. Wij hadden wat meer de bal en druk naar voren terwijl Den Ham er enkele keren gevaarlijk uitkwam. Het eerste gevaar was een schot van Tigo die de Hammer keeper tot cornerbal wist te verwerken. De door de week ziek geweest maar toch aanwezige Sem kopte uit de corner naast. Daarna werd de druk van ons groter en moest Den Ham zich vooral richten op verdedigen. De verwachte 0 -1 kwam uit een snel genomen corner van Evan die Pim hard in de korte hoek schoot. Daarna kwamen we op 0 – 2 na een mooie opbouw vanuit achteruit. Pim kreeg de bal van keeper Tristan en speelde Tigo aan op het middenveld. Deze kon opstomen naar het Hammer doel en schoot de bal in de hoek. Toch moesten we blijven opletten want Den Ham kwam er soms nog gevaarlijk uit. Vlak voor de eerste rust schoot Den Ham nog op de paal waardoor we met een 0 – 2 gingen rusten.

In het tweede kwartier begonnen we weer goed. Trainer Tim en assisten Thomas hadden het allemaal prima neergezet en eigenlijk werden alle duels gewonnen. Tigo werd vrijgespeeld op het midden voor het doel en kon weer doorlopen en uithalen waardoor we op een 0 – 3 voorsprong kwamen. Als Den Ham al in de aanval kwam dan werd dit vakkundig onklaar gemaakt door onze uitblinkende verdediging met Emmy, Sam, Jasper, Pim en keeper Tristan. Met 0 -3 gingen we de tweede rust in.

Het derde kwartier werd het iets minder. Den Ham liet zien dat het met de mentaliteit wel goed zat en wij gingen mee in het vechtvoetbal waardoor het nogal rommelig werd. Het spel kwam wat meer in evenwicht waardoor beide ploegen kansen kregen. Tristan moest enkele keren reddend optreden en vlak voor de rust moest Sam nog een bal van de lijn halen. Er werd vooral veel gemist door beide ploegen waardoor er geen goal viel.

Het vierde kwartier begon weer iets beter maar de krachten begonnen wat weg te vloeien bij beide ploegen. Wij kregen wel weer wat meer kansen en onze uitblinkende verdediging met vooral Emmy die heel goed speelde gaf geen krimp. Een afstandschot van Sam kon de keeper van Den Ham niet helemaal goed verwerken waarna Evan er als de kippen bij was om de rebound binnen te werken. 0 – 4. Hier bleef het ook bij waarna de prima scheidsrechter floot voor het eind van de wedstrijd. Een prima overwinning en waarschijnlijk stomen we nu door naar de eerste plek.