JO11-1 strijdend ten onder tegen de Esch JO11-1

Op deze grijze zaterdagmorgen kwam ZVV de Esch JO11-1 uit Oldenzaal op bezoek. De Esch had al knappe overwinningen behaald in deze competitie en stond op een verdienstelijke 5e plek. We waren dus gewaarschuwd. De wedstrijd begon met druk van de van De Esch op onze goal. Er werd duidelijk dat De Esch sterk was in de combinatie en twee gevaarlijke vleugelspitsen had. De linker vleugelspits haalde na ca. 10 minuten verwoestend uit. Gelukkig vloog de bal naast D’ angelo op de kruising. Een paar minuten later was het wel raak. Na balverlies van ons schakelde De Esch razendsnel om en werd na een voorzet de 0 – 1 binnengeschoten. Het tweede kwartier begon beter. We kregen meer grip op de wedstrijd en Mees, Sam en Thomas beten zich achterin vast in hun tegenstanders. Op het middenveld kwamen Tim, Tigo en Sem en later Thijs beter in hun spel zodat ze spits Thijmen meer in het spel konden betrekken en we er vaker uitkwamen. Dit resulteerde dan ook in de gelijkmaker. Tigo schoot een vrije trap fraai in de bovenhoek waardoor we op 1 – 1 kwamen. Terwijl we vol voor de voorsprong gingen was De Esch toch wel gevaarlijk met hun combinaties en scherpe counters. Na een uitval en strakke voorzet kwamen zij dan ook op voorsprong. 1 – 2. Daarna begonnen wij wat te twijfelen en uit de positie te lopen waardoor het elftal uit elkaar viel. De Esch profiteerde hier optimaal van en voordat we het wisten stonden we met 1 – 5 achter. Dat was natuurlijk een flinke domper. Nadat trainer Tim de jongens weer op het goede spoor had geholpen tijdens de tweede pauze begonnen we het derde kwartier weer goed. Tigo schoot wederom een vrije trap hoog binnen waardoor we op 2 – 5 kwamen en De Esch werd terug gedrongen. Via een counter kwam De Esch echter op 2 – 6 waarmee het derde kwartier eindigde. Het vierde kwartier pakten we weer goed op. Na een mooie pass van Thomas kon Thijmen uit de draai de 3 – 6 maken. Het spel golfde op en neer maar de Esch wist na een aantal goede aanvallen nog 2 keer te scoren waardoor er een 3 – 8 op het scorebord stond en de goed leidende scheidsrechter Rutger Schrijver floot voor het einde van de wedstrijd. Ondanks het wat geflatteerde verlies werd er met vlagen goed gevoetbald en is er duidelijk verbetering zichtbaar binnen het team en dat geeft natuurlijk vertrouwen richting de rest van de aankomende wedstrijden.