Knappe overwinning JO11-1

Op deze zomerse zaterdagochtend stond de competitiewedstrijd tegen de Zweef JO11-1 op het programma. Zij waren in de najaarsreeks kampioen geworden, waarna een speler de overstap maakte naar JO13-1, waardoor ze in de voorjaarsreeks moeite hebben om punten te pakken. We kampten met wat problemen, gezien een blessure van Jurre (wel aanwezig als toeschouwer, top!) en de afwezigheid van Wouter. Gelukkig was Jim Olthof uit JO11-3 bereid om bij ons aan te sluiten en maakte zo zijn debuut op de linkerflank. D’angelo stond uiteraard in de goal, Danell en Arjan achterin, Jim, Sven en Thayrell op het middenveld en Max begon in de spits. Al snel bleek het een spannende wedstrijd te worden, met kansen over en weer. D’angelo mocht elke bal inspelen naar Danell of Arjan en vanaf dat moment zette de Zweef vol druk. Soms wisten we daar goed mee om te gaan en soms was de lange bal de enige optie. Sven had een belangrijke rol op het middenveld en ging daar erg goed mee om. Hij zette na een knappe passeerbeweging Thayrell alleen voor de keeper, die omspeelde de keeper en zette ons op een 0-1 voorsprong. We konden niet lang van de voorsprong genieten, want na een slippertje achterin en een goed uitgespeelde aanval van de Zweef stond het 2-1. Vlak voor rust maakte Thayrell de gelijkmaker met een fijn stiftje. Een aanval uit het boekje, waarbij we de complimenten kregen van de aanwezige toeschouwers van de tegenstander. Een aanval opgebouwd achteruit vanuit Danell, Thayrell, Jim en Sven belandde bij Thayrell die erg koel bleef. Erg fijn zo voor de rust. Voetballend lagen er voor ons mogelijkheden, maar hier loerde de Zweef ook op dus zaak was om dit wel geconcentreerd uit te voeren. In de tweede helft was het simpelweg genieten. Hoewel we nog wel op een 3-2 achterstand kwamen, speelden we een sterke wedstrijd voetballend gezien. Met nog 2 goals van Thayrell en een goal van Max wisten we de 3-2 achterstand om te buigen in een 3-5 voorsprong. Arjan, Danell en D’angelo stonden als een huis en we hielden de Zweef zo veel mogelijk onder druk. Sven speelde meerdere keren zijn directe tegenstander uit, waardoor we veel aanvallen creëerden met een man meer. Ook Jim, als debutant toch wel spannend, speelde een zeer verdienstelijke wedstrijd! Max en Thayrell hebben veel voorin samen gespeeld en creëerden veel kansen en vergaten hun verdedigende taken niet uit te voeren. Al met al tevreden trainers, samen op wilskracht en goed voetbal is deze overwinning tot stand gekomen. Donderdag spelen we tegen Excelsior 31 en zaterdag tegen HHC Hardenberg. Zij staan 4e en 5e en waar wij op de 3e plek staan worden dit weer mooie en spannende wedstrijden. Graag tot dan!