Valse start voor JO11-1

Na een vrije lange winterstop qua competitievoetbal, was het op zaterdag 17 februari eindelijk weer zover. In januari en februari hebben we weer fanatiek getraind en een aantal oefenwedstrijden gespeeld. Helaas hadden we tijdens deze oefenwedstrijden niet vaak de beschikking over een complete groep. De griep heerste over JO11-1. Ook op een aantal trainingen had dit zijn weerslag….Gelukkig hebben we in Tigo Nieboer uit JO9-1 een goede vervanger gevonden, die ook sinds de winterstop twee keer per week met ons mee traint.

Ook de week voorafgaand de eerste competitiewedstrijd hadden we met een zieke Sven, Danell en Max te kampen met personele problemen. Gelukkig bleken Max en Danell in staat om te voetballen, maar bleek Sven nog onvoldoende hersteld te zijn van een flinke griep. Wederom sloot Tigo bij ons aan. De eerste competitiewedstrijd vond plaats in Dedemsvaart, waar we tegen de plaatselijke JVC JO11-1 speelden. In de najaarsreeks werd na een spannende wedstrijd gewonnen met 4-5. Het bleek dus wederom een spannend duel te worden. Echter, niets bleek minder waar. We begonnen ontzettend slecht aan de eerste helft en stonden binnen 3 minuten al met 2-0 achter. We speelden veel verkeerde passes, waren slap in de duels en hielpen elkaar te weinig. Gevolg: een 7-0 ruststand, ongekend. In de rust hebben we geprobeerd de koppies de lucht in te krijgen, want het was niet eens zozeer dat JVC zo goed speelde, maar wij veel cadeautjes gaven aan hen. In de tweede helft kwamen we beter tevoorschijn, en wisten we al snel 2 keer te scoren. De wedstrijd krabbelde wat voort en JVC wist ook nog 2 keer te scoren. Onze krachten vloeiden weg, een gevolg van de personele problemen die een aantal kenden. Een fysieke tegenstander die goed fit was, in duels ons aftroefde en in staat bleek om langer door te gaan was deze ochtend te veel voor ons.

Komende week weer lekker trainen, donderdag oefenen tegen Stevo JO11-1, zaterdag oefenen tegen Lemelerveld JO11-1 waarna we zaterdag 3 maart de competitie vervolgen met een thuiswedstrijd tegen Excelsior JO11-1, een tegenstander van formaat waar we ook tegen geoefend hebben. Toen werd er verloren, maar met een fittere groep, een Sven die weer aansluit en veel inzet en plezier gaan we er alles aan doen om weer een mooi resultaat neer te zetten!