verlies en winst voor JO11-1

Deze week niet alleen op zaterdag een wedstrijd, maar ook op donderdagavond werd er een competitiewedstrijd gespeeld en wel tegen Excelsior 31 JO11-1. Vooraf wisten we dat dit een lastige wedstrijd zou zijn gezien we eerder tegen hen hadden geoefend en destijds met 5-2 verloren. Nu nieuwe ronde met nieuwe kansen. Nadat alle vakantiegangers weer in Vroomshoop waren neergestreken begonnen we met de acht bekende namen aan de wedstrijd. We begonnen redelijk aan de wedstrijd, met kansen aan weerskanten. Nadat we op een 1-0 voorsprong kwamen, door een intikker van Thayrell op een pass van Max moesten we echter alle zeilen bijzetten om niet te veel kansen weg te geven. Excelsior speelde redelijk samen en waren bovendien in de duels een stuk feller dan wij. Ze scoorden dan ook de verdiende 1-1 en met deze stand gingen we rusten. In de 2e helft zette Excelsior een tandje bij, en wij konden hen niet bijhouden. Ze speelden feller, passten de bel beter naar elkaar en wij hadden enkele slippertjes in de verdediging waardoor Excelsior een aantal doelpunten konden maken. Buiten 2 grote kansen van Thayrell en Max zetten wij hier weinig tegenover. Zo eindigde deze wedstrijd erg teleurstellend met een 1-6 eindstand. Erg zonde, omdat we juist de laatste weken goed hebben gespeeld en deze wedstrijd daar totaal niet bij paste.

Gelukkig heeft een doordeweekse wedstrijd het voordeel dat je al snel revanche kan nemen op de zaterdag. Opnieuw een thuiswedstrijd, ditmaal tegen HHC Hardenberg JO11-1. Hier speelden we in de najaarscompetitie met 5-5 gelijk tegen. Het beloofde dus weer een spannende wedstrijd te worden. Hier was echter in de eerste 5 minuten weinig van te merken. Veel duels gingen verloren en ook waren erg onnauwkeurig in de passing. Zodoende stond er al snel een 0-2 achterstand op het scorebord. Het leek alsof we dit nodig hadden, want vanaf de 2e tegengoal gingen we pas voetballen. Enkele mooie aanvallen werden na elkaar op de mat gelegd en Thayrell toonde zich 2 keer erg scherp op een rebound na 2 keer een afstandschot van Sven. Ook schoot Thayrell kiezelhard raak na een goede actie. Max deed ook een duit in het zakje en schoot beheerst de bal binnen. Tussendoor scoorde HHC eigenlijk vanuit het niets nog een doelpunt, waardoor we met een 5-3 voorsprong gingen rusten. Goed teruggevochten van de achterstand, maar wel zaak om elkaar goed te helpen bij balverlies want anders zijn we wel kwetsbaar bleek. In de tweede helft zijn we eigenlijk niet in de problemen gekomen. HHC probeerde ons vast te zetten bij de opbouw, maar we wisten hier erg vaak onderuit te spelen, waardoor Wouter zeeën van ruimte kreeg. Kans na kans was het gevolg en uiteindelijk stond er een 9-3 eindstand op het bord. Een mooie terechte uitslag, met goed voetbal. Doelpunten kwamen ditmaal van Thayrell en Max (beiden 4x) en Sven (1x). Er resten ons nog 2 competitiewedstrijden, tegen de koploper en tegen de hekkensluiter, graag tot dan!