Onder de rook van het stadion De Oude Meerdijk van de BVO FC Emmen speelde Vroomshoopse Boys JO11-1 op het complex van Sportclub Angelso een oefenwedstrijd tegen FC Emmen JO10. Ouders, gezinsleden en ook een drietal opa’s waren vanuit Vroomshoop meegekomen naar Emmen om dit toch wel speciale voetbaltreffen met eigen ogen te zien.

De pupillen van trainer Tim van der Kolk leken eerst wat onder de indruk van hun behendige en ook snelvoetige tegenstanders van de eredivisieclub. In no time was het al 2-0 en dachten de supporters van FC Emmen dat het een appeltje-eitje-verhaal ging worden. Niets is minder waar. Boys JO11 knokte zich op bewonderingswaardige wijze terug in de wedstrijd en dat niet alleen. Vloeiende aanvallen waren er te zien van de blauw-gele formatie en het balletje ging soepel rond. Het eerste kwart werd afgesloten met een 3-3 stand met enkele prachtige uitgespeelde doelpunten van de jonge gasten uit Vroomshoop , die steeds onbevangener gingen voetballen.

Het vervolg van de wedstrijd toonde aan dat de gezonde ambitie van de Boys geen loze kreet, maar gewoon een feit is. Het surplus aan techniek, duelkracht en vooral ook aan teamspirit werd uiteindelijk uitgedrukt in een verdiende 7-4 overwinning voor Vroomshoopse Boys JO11-1. Ook werd nog enkele keren onbedaarlijk hard op de lat geschoten door de Boys-spelers. De jonkies van Emmen JO10, die in de hoofdklasse van JO11 acteren, zijn weliswaar individueel sterk aan de bal, maar moeten ook letterlijk nog groeien.

De wedstrijd in Emmen bood in ieder geval veel kijkplezier met hartverwarmend spel van onze favorieten op deze koude en mistige woensdagavond. Bedankt Tim en JO11-1!

De voorjaarscompetitie in de nieuw samengestelde eerste klasse nadert alweer voor Boys JO11-1 en die kan met het nodige vertrouwen tegemoet worden gezien. De volgende spelers gaven de galavoorstelling in Emmen: keeper: Tristan Slingerland; verdedigers: Emmy Kaas, Sam Grondman en Jasper Stolwijk; middenvelders: Pim Toonstra en Tigo Nieboer; aanvallers: Damian Westernberg, Sem Olsman en Evan Kroek. De doelpunten kwamen van de voet van Jasper 2x, Sem 2x, Damian 1x, Evan 1x en Pim 1x.