Vroomshoopse boys JO11-1 heeft het moeilijk tegen Excelsior ’31 JO11-1

Deze morgen ging de reis naar Rijssen om daar bij mega club Excelsior ’31 te voetballen tegen hun beste jongens onder de 11 jaar. Na de verloren bekerwedstrijd tegen het sterke DETO JO11-1 nu dus weer een tegenstander van formaat in deze tweede bekerwedstrijd. Doorweeks was er nog geoefend tegen Den Ham JO11-1 en ondanks een verlies leek het al wat beter te gaan voor de mannen van trainer Tim van der Kolk.

Het begin van de wedstrijd was voor Excelsior. De bal ging makkelijk van voet tot voet en er liepen een aantal behendige jongens tussen. Wij waren daar wat teveel van onder de indruk en liepen wat achter de feiten aan. Ondanks een paar goeie reddingen van keeper D’angelo kwamen we na een twijfelachtig gegeven penalty op een 1 – 0 achterstand. Daarna kropen de jongens gelukkig wat uit hun schulp. Achterin stond het wat beter en Thomas, Tigo en Mees kwamen wat beter in hun spel en via de opbouw werd het middenveld bereikt. Daar probeerden Max en Thijs vrij te komen van hun tegenstander maar dit ging moeizaam omdat Excelsior er strak op zat. Voorin stonden Thymen en Sem wat geïsoleerd zodat het lastig was hen te bereiken. Desondanks kwamen we wat dichter bij de goal en waren er een aantal mogelijkheden te noteren. Het was dan ook jammer dat Excelsior op dat moment de 2 – 0 maakte via een counter. Toch gingen de jongens goed door en de ingevallen Tim en Sam gingen mee in de aanvalsdrift. Vlak voor de rust kregen we onze grootste mogelijkheid om de aansluitingstreffer te maken. Thijmen werd na een mooie aanval vrij gespeeld voor de Excelsior keeper. De keeper pakte zijn schot echter zodat we met een 2 – 0 achterstand gingen rusten. Na de rust werd het helaas nog moeizamer. We kwamen er steeds minder uit en Excelsior ging achterin 1 op 1 spelen en voerde de druk op. Dit resulteerde in een aantal tegengoals waardoor de juiste spirit helaas wat verdween op dat moment. Pas na de 6 – 0 kwamen we weer wat beter in ons spel en boden we weer de juiste tegenstand. In plaats van achteruit te lopen zochten we het duel weer op en voetbalden we weer wat meer op de Excelsiorhelft.

Het was ons echter niet gegeven vandaag om een goal te maken en Excelsior scoorde nog wel twee keer waardoor er een 8 – 0 verlies geleden werd. Ondanks het verlies en de forse achterstand in de wedstrijd hebben de jongens hun koppies niet laten hangen vandaag. Het team is op keeper D’angelo en Max volledig nieuw en moet duidelijk nog wennen aan elkaar. Er ligt dus nog een mooie uitdaging voor trainer Tim en assistent Thomas.