JO11-1 weet weer wat winnen is!

Omdat AVC Heracles JO11-1 zich teruggetrokken had uit de hoofdklasse stond er vandaag een oefenwedstrijd op het programma. Eersteklasser sportclub Markelo was op bezoek op de bosrand. Om half 9 floot scheidsrechter R. Netters voor het begin van de wedstrijd. In de beginfase golfde het spel heen en weer. Beide ploegen leken aan elkaar gewaagd. Markelo ging snel op zoek naar de fysiek sterke spitsen, terwijl wij door combinaties het Markelose doel probeerden te bereiken. De duels waren stevig maar scheidsrechter Netters liet in eigen stijl veel doorgaan wat de wedstrijd ten goede kwam. Er werd veel gevoetbald op de Markelose helft wat kansen voor ons opleverde terwijl Markelo het moest hebben van enkele gevaarlijke uitvallen waar we het vooral lastig hadden tegen de fysiek sterke spits van Markelo. Het was echter Thijmen die ons op voorsprong zette door alert te zijn voor het doel. Daarna gingen we goed door en na een schot van Thijs was het wederom Thijmen die wel raad wist met de rebound en ons op een 2 – 0 voorsprong zette. Ondertussen wist keeper D’angelo ons nog een keer te redden op een van de uitvallen van Markelo. Het zag er dus goed uit en er werden enkele goede aanvallen op de mat gelegd door de jongens. Ondertussen moest trainer Tim blijven coachen want Markelo bleef gevaarlijk in de omschakeling. Na balverlies op het middenveld wist men dan ook de aansluitingstreffer te maken. 2 – 1. We bleven echter aanvallen en na een corner wist Mees binnen te schieten en de marge weer naar twee te vergroten. 3 – 1. Markelo reageerde door opnieuw de aansluitingstreffer te maken. 3 – 2 waardoor het weer spannend was. De druk op onze verdediging nam wat toe maar Thomas, Sam, Mees en Tigo bleven de strijd aangaan waardoor de gelijkmaker niet gemaakt werd. Op het middenveld moesten Max en Thijs het gevecht aangaan om de spitsen Tim, Sem en Thijmen te bereiken. Het was Max die na een schot de stand op 4 – 2 zette. Daarna werd er goed doorgegaan want Sem wist na een knappe actie waarbij hij twee man passeerde Thijmen te bereiken die zijn derde van de ochtend maakte en de stand op  5 – 2 zette. Mees was daarna nog dichtbij de 6 – 2 maar zijn schot belande op de paal waardoor er een 5 – 2 eindstand op het bord stond. Een prima prestatie van de jongens die vertrouwen geeft richting de competitiewedstrijd volgende week thuis tegen Avanti Wilskracht.