Op het hoofdveld van sportpark de Bosrand werd er afgelopen zaterdagochtend afgetrapt voor de eerste competitiewedstrijd van Boys JO13-1 in de hoofdklasse D. Tegenstander was Stevo JO13-1 uit Geesteren waar 2 weken eerder in de bekercompetitie kansloos werd verloren. De spelers waren dus gewaarschuwd.

In het eerste deel van de wedstrijd was de Boys zeker niet de mindere, er was volop inzet en de duels werden niet geschuwd. Helaas bleven grote kansen uit en viel de 0-1 op een ongelukkig moment. Ondanks de achterstand bleven de spelers vechten om iedere bal en wist men onder de druk van Stevo uit te komen door van achteruit goed op te bouwen. Voor rust wist Stevo echter de voorsprong uit te bouwen tot 0-3.

Na rust was Stevo de bovenliggende partij. Vooral fysiek waren de grotere kerels uit Geesteren een stuk verder. Voor de Boys werd het steeds lastiger om voor het doel van de keeper uit Geesteren te komen en Stevo wist dan ook uit te lopen naar 0-5. Kapital wist de eer te redden voor de Boys, met een droge schuiver maakte hij de 1-5. Voordat de scheidsrechter affloot wist Stevo nog 1x te scoren, de eindstand werd 1-6. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen TVC’28 uit Tubbergen, met de inzet van vandaag zit een goed resultaat er zeker in.