Na afgelopen week in een slordige wedstrijd gewonnen te hebben van SJO JCO JO13-1 met 5-8 mochten we afgelopen woensdag aantreden tegen eerste klasser SDC’12 JO13-1.

Onder leiding van scheidsrechter M. de Jong trapten we af in de volgende opstelling; 1. Robin, 2. Arjan, 3. Duncan, 4. Rick, 5. Sven, 6. Eva, 7. Nelson, 8. Jurre, 9. Luuk Jansen, 10. Niek (c), 11. Thayrell en 12. Joep en 14. Luuk de Groot begonnen aan de kant.

We begonnen sterk aan de wedstrijd en een stuk georganiseerder dan afgelopen zaterdag. We lieten de bal bij vlagen goed rond gaan en zetten veel aanvallen op. Dat we na een kwartier spelen dan ook op achterstand kwamen was eigenlijk onmogelijk, we hadden hiervoor namelijk al veel kansen gemist. Duncan kwam onder druk te staan besloot de bal terug te spelen op Robin, Robin die ineens lang ging bracht de bal bij Jurre, Jurre probeerde op zijn beurt Duncan te bereiken maar dit mislukte en de linksbuiten schoot de bal goed binnen 0-1. We lieten ons niet van de wijs brengen en bleven kansen creëren, tot grote frustratie van ons aan de zijkant wisten we deze kansen niet te benutten. In de 19e minuut bracht Luuk Jansen ons gelukkig toch nog naast SDC’12 JO13-1 door de 1-1 binnen te tikken uit een scrimmage. Dit was tevens de ruststand.

In de rust de nadruk gelegd op de beweging zonder bal in vooral balbezit want we moesten vaker de voetballende oplossing gaan zoeken. Dat we de kansen misten was natuurlijk erg vervelend maar dat is iets wat in het moment gebeurt dat de kans gecreëerd wordt is al wel een compliment waard. Zorgen dat we in de tweede helft de kansen wel gaan benutten.

We gingen in de tweede helft verder waar we in de eerste helft geëindigd waren namelijk de boventoon voeren boven SDC’12 JO13-1. We waren beter, zij kwamen er nauwelijks uit en het was zaak voor ons om door te drukken en de kansen tot doelpunten om te toveren. In de 43e minuut verloste Nelson ons uit ons lijden, een goede individuele actie leidde tot een 1 op 1 met de keeper en Nelson schoot met links in de korte hoek! 2-1. We drukten door maar moesten oppassen voor tegenaanvallen want deze kwamen er ook. Gelukkig stond Robin weer goed te keepen en stopte een belangrijke 1 op 1 met de aanvaller van SDC’12 JO13-1. In de 53e minuut kreeg Niek een bal in de hoek en leek uit te komen in een onmogelijke situatie, maar niets was minder waar Niek omspeelde twee man en de derde man die haalde hem neer binnen de 16 met een terechte strafschop tot gevolg. Niek ging zelf achter de bal staan en schoot feilloos binnen 3-1. Vlak voor tijd schoot Sven nog een knappe bal over de keeper met links op aangeven van Nelson en maakte zo de einduitslag bekend.

Een goede overwinning waarin we de bovenliggende partij waren en bij vlagen heel goed hebben gevoetbald. We gaan met stapjes vooruit en er komt steeds meer voetbal in de ploeg. Op naar zaterdag; een bekerwedstrijd tegen HTC JO13-1. We trappen thuis af om 10:00! Tot zaterdag!