Vandaag moesten we aantreden tegen “angstgegner” Hellendoorn JO13-1. In de najaarscompetitie scoorden zij de 1-1 in de laatste minuut waardoor niet wij maar zij kampioen werden. We wilden ons dus graag herpakken in de promotiepoule door hier wel te winnen. We speelden om 10:45 uit bij Hellendoorn op het hoofdveld.

We startten in de volgende opstelling; 1. Daan, 2. Julian, 3. Arjen, 4. Duncan, 5. Chris (c), 6. Levi, 7. Nelson, 8. Niek, 9. Stef, 10. Rick, 11. Sem, 12. Jordi en 14. Hugo.

We begonnen sterk aan de wedstrijd en begonnen gelijk met druk op Hellendoorn. De eerste 10 minuten had Hellendoorn hier geen antwoord op. We kregen een kans op de 0-1 via Arjen uit een corner, maar deze werd net gemist. Tot noch toe was er niks aan de hand. Totdat Hellendoorn hun eerste schot op doel plaatste, deze viel op de paal, maar in de rebound was Hellendoorn scherper dan wij waren en schoten ze de 1-0 binnen. Een vroege onnodige achterstand. Hierna raakten we het een beetje kwijt, simpele passes kwamen niet meer aan en de overtuiging in balbezit was verdwenen. Hellendoorn zette ons onder druk maar ook zij kwamen niet toch echte grote kansen. Op een afstandsschot van hun nummer 10 die voorlangs ging na.

Rusten dus met een 1-0 achterstand. Sowieso ons eerste tegendoelpunt deze competitie. Niks aan de hand we moesten ons herpakken en de overtuiging terug krijgen in ons balbezit.

De tweede helft veranderde het spelbeeld de sfeer werd wat grimmiger en er stonden echt twee teams op het veld die ten kostte van alles wilden winnen. Het is dan jammer dan de scheidsrechter hier ook zo over dacht want hoewel onze keeper Daan overduidelijk zijn handen op de bal had trapte de aanvaller van Hellendoorn de bal hieronder vandaan, hij mocht door van de scheidsrechter en scoorde 2-0 in de 36e minuut. Iedereen boos uiteraard maar de scheidsrechter lachte het weg. Een flinke domper maar we moesten ons herpakken en ik moet mijn complimenten maken aan het team hoe we dat deden. We gingen 1 op 1 spelen met alle druk naar voren. En we hadden overwicht op Hellendoorn kregen grote kansen met Rick die de keeper omspeelde maar met links net niet genoeg kracht tegen de bal kreeg waardoor de bal nog door de laatste man van de lijn kon worden gehaald, Arjen die erdoor was maar net op het beslissende moment de bal te ver voor zich uitspeelde en Hugo die besloot af te spelen in de zestien inplaats van te schieten op doel. Genoeg kansen dus om terug te komen in de wedstrijd maar onze laatste echte kans werd pas een doelpunt in de 53e minuut omspeelde Nelson wederom knap zijn tegenstander gaf de bal in de loop mee bij Hugo en Hugo speelde de bal strak voor op Arjen die hem bij de tweede paal binnenschoot. Prachtige aanval en doelpunt! Hierna konden wij noch Hellendoorn niet meer wat creëren in de wedstrijd waardoor de wedstrijd toch met enige frustratie om dat tweede tegendoelpunt eindigde.

Als we dan achteraf terugkijken op de wedstrijd hadden wij ondanks dat tweede tegendoelpunt alsnog gewoon deze wedstrijd winnend of in ieder geval met een gelijkspel af kunnen sluiten als we alles beter hadden uitgespeeld. Dus misschien moeten we dit verlies wel gewoon bij onszelf neerleggen en vanuit hier weer door naar volgende week tegen PH Almelo JO13-1.

Man of the Match; Vandaag werd Arjen gekroond tot man of the match. Hoewel de jongens met een verliespartij nooit tevreden zijn met de man of the match bal verdiende Arjen hem met zijn goede inzet en keiharde werklust heeft hij alles gegeven en nog de 2-1 erin weten te prikken.