Na de nederlaag bij Hellendoorn JO13-1 afgelopen week waren we er op gebrand om vandaag weer de volle 3 punten mee naar huis te nemen. PH Almelo stond op het programma, een oude bekende want we hadden onze alle eerste selectiewedstrijd in de voorbereiding ook al tegen hen gespeeld. Toen wonnen we mede door doelpunten van Sem(2x), Hugo en Niek met 1-4. In de najaarscompetitie was PH net als ons tweede geworden en in deze competitie waren ze nog niet geweldig van start gegaan ze hadden 1 wedstrijd gewonnen, 1 gelijk en 2 verloren.

We begonnen op deze prachtige zonnige ochtend in de volgende opstelling; 1. Daan, 2. Levi, 3. Arjen, 4. Duncan, 5. Chris, 6. Jordi (c), 7. Nelson, 8. Niek, 9. Hugo, 10. Rick, 11. Stef, 12. Sem, 14. Julian.

De wedstrijd begon voortvarend want na 1 minuut en 4 seconden lag de bal via een corner er al in, het was Arjen die de bal achter de keeper werkte 0-1. Het leek een mooie zonnige ochtend met mooi voetbal te worden. Maar niets was minder waar. Dat we nu dachten dat we er al waren of dat het gewoon even aan scherpte ontbrak weet ik niet maar PH Almelo kwam keihard terug en scoorde in de 3e minuut de 1-1 en in de 5e minuut via een penalty de 2-1. Stonden we ineens tegen een 2-1 achterstand aan te kijken, drie doelpunten in 5 minuten!! We moesten even wakker schrikken maar herpakten ons hierna uitermate goed de ene aanval na de andere werd opgezet en het was dan ook gek dat we pas in de 15e minuut de 2-2 maakte, het was Stef die deze binnenschoot. Maar dit was aanstichter tot toch nog die mooie zonnige ochtend met mooi voetbal. We gingen onvervalst door en het was Nelson die in de 18e minuut de 2-3 binnen knalde en het was Jordi die met een mooie actie binnen de zestien met buitenkant rechts wist te scoren in de 21e minuut 2-4. Nelson besliste 4 minuten later de ruststand door in de 25e minuut de 2-5 binnen te schieten.

In de rust complimenten voor de laatste 20 minuten maar licht geërgerd over de eerste 10 minuten waarbij we gewoon niet scherp genoeg waren en dit ons twee onnodige tegendoelpunten kostte. Toen was het even stil want we konden door de muren van de aangrenzende kleedkamer van PH Almelo de donderpreek van de trainer woord voor woord verstaan. Het leek dus dat de PH scherp (of bang voor de trainer) uit de kleedkamer ging komen. Aan ons zaak om snel de 2-6 binnen te schieten en PH voorgoed uit de wedstrijd te halen.

Vlak na rust in de 32e minuut scoorde Hugo de 2-6 zijn verdiende doelpunt want hij stond erg goed te spelen. Dit was de genadeklap en PH kwam niet meer van zijn eigen helft af. In de 42e minuut scoorde Rick de 2-7. En in de 43e minuut bekroonde Julian zijn goede spel van de laatste weken met zijn eerste doelpunt van het seizoen en onze 8e van de ochtend. We waren oppermachtig en bouwden de score uit naar 2-10 door doelpunten van Sem via een mooie aanval opgezet met Chris en Stef die de ochtend besliste met de 2-10.

Al met al hebben we nog wel kansen gehad om de score verder uit te breiden maar moeten toch heel tevreden zijn met de 2-10 en dat de jongens zich zo goed herpakten na de slordige eerste minuten. Dankzij deze uitslag klimmen we weer op de ranglijst en staan we vierde in de competitie. Zaterdag spelen we tegen Victoria’28 JO13-1. Zij eindigden met een wedstrijd minder dan de nummer 3 op een vierde plaats in de najaarscompetitie en staan op dit moment op de zesde plaats en wisten de afgelopen wedstrijd met 3-0 te winnen van De Esch JO13-1. Een tegenstander wat op papier zeker geen makkelijke lijkt te zijn! We trappen om 09:30 af op de Bosrand onder begeleiding van scheidsrechter M. de Jong!

Man of the Match; Vandaag was Hugo de man of the match telkens aanspeelbaar en bijna bij elke aanval die we opgezet hebben betrokken. Bekroonde zijn ochtend met een doelpunt en een assist! Klasse hou dit vast.