Vandaag de laatste van de bekerwedstrijden in deze sterke poule met HHC Hardenberg J013-1 die op bezoek komt. Trainer Jos en assistent Andjin zijn nog zoekende voor de ideale opstelling dus wordt er nogal eens wat gewijzigd binnen het team. Vandaag stonden de backs Jasper en Emmy centraal en mochten centrale verdedigers Mees en Sam hun opwachting op de back maken. Met Max gaat het na zijn blessure steeds beter dus stond hij vanaf het begin tussen de lijnen.

In het begin was het duidelijk dat HHC er zin in had want vanaf de aftrap werd er direct doorgejaagd op een bal terug bij ons. Deze werd onderschept zodat keeper Tristan direct aan de bak kon. Gelukkig wist hij deze eerste grote kans van HHC onschadelijk te maken. Enkele minuten later was het wel raak. Een lage voorzet werd door de totaal vrijstaande spits in de verre hoek geschoten waardoor HHC op 0 – 1 voorsprong kwam. Bij ons miste de scherpte vanaf het begin en was de organisatie compleet zoek. Enkele minuten later was het weer raak. De snelle rechtsbuiten ging er weer langs en via een laag schot viel de 0 2 bij de eerste paal. HHC rook bloed en wij lieten ons te makkelijk naar de slachtbank leiden. Een paar minuten later vielen er weer 2 goals voor HHC en het leek erop dat er een monsterscore in de maak was. Er stonden slechts vijf minuten op de klok en er stond al 0 – 4 op het scorebord. Ondertussen had Mees zich laten vervangen want hij was niet fit vanwege een fietsongeluk die dag ervoor. De 0 – 5 viel ook weer vrij snel zodat er ingegrepen werd vanaf de bank. Na wat omzettingen zodat meer spelers op hun vertrouwde positie kwamen ging het wat beter. De Hardenbergse storm ging wat liggen en wij kwamen ook wat aan voetballen toe. In de rest van de eerste helft scoorde HHC nog twee keer. Tijn wist namens ons wat terug te doen door de 1 – 7 binnen te schieten.

De tweede helft begon al heel wat beter. Als team stonden we veel beter en HHC kreeg weinig grote kansen meer. We gingen nu ook vol overgave het duel aan. Tristan moest nog wel enkele keren handelend optreden maar wij kregen ook wat meer kansjes. De opbouw verliep nu ook weer beter zodat wij ook aan voetballen toekwamen. HHC wist in de tweede helft niet meer te scoren. Dankzij een mooie treffer van Thijs D. wisten wij wel te scoren zodat de wedstrijd eindigde met een 2 – 7 verlies. Positief is vandaag dat er teruggevochten werd na snelle en grote achterstand en we de tweede helft geen goal meer tegen hebben gehad. Feit is wel dat we volgende week al de competitie in moeten dus hopelijk is dit een goede leerschool geweest vandaag.