Rood Zwart JO13-1 was vandaag onze tegenstander. De nummer vijf van de competitie die een goed seizoen draaien. Onze laatste obstakel op weg naar de hoofdklasse. Aangezien we een beter doelsaldo hebben van +31 en drie punten op de nummer drie Rigtersbleek moesten we winnen om ons te verzekeren van plaats twee wat ons recht geeft op promotie naar de hoofdklasse.

Doordat Chris op Texel zat hadden we vandaag een selectie van 12 man. Sem kwam terug uit Limburg om ons uit de brand te helpen een ritje van anderhalf uur heen en anderhalf uur terug (waarvoor onze dank!). Dit zorgde ervoor dat we in de volgende opstelling begonnen. 1. Daan, 2. Julian, 3. Arjen, 4. Duncan, 5. Levi, 6. Jordi, 7. Nelson, 8. Niek, 9. Stef, 10. Rick, 11. Sem en 12. Hugo.

We begonnen lastig aan de wedstrijd we hadden niet ons normale overwicht op Rood Zwart en waren erg druk aan de bal. Hadden lastig de ruimtes te zoeken die er wel waren doordat we te statisch aan het voetballen waren. We kwamen ook op 1-0 achterstand deze hing al in de lucht in de eerste paar minuten en een onnodige fout achterin werd terecht afgestraft door Rood Zwart. We schrokken hiervan en gingen duidelijk beter voetballen en kregen meer controle op Rood Zwart. We hadden het door dat Rood Zwart graag de bal achter onze verdediging te leggen en dit losten we op onder leiding van de uitstekend voetballende Levi. Een mooie aanval zetten we op over links met als eindstation Rick die prachtig in het gat van Stef dook. Hij schoot van buiten de zestien genadeloos raak over de keeper 1-1. Voor rust konden we de stand nog keren het was Stef die na goed druk zetten en doorzetten de bal veroverde en met links binnenschoot 1-2. Dit was ook de ruststand.

1-2 voor ons, goed herpakt maar top was het nog niet. We moesten hier winnen en ons doel was die hoofdklasse en bij winst zouden we dit bereiken. Maar de nadruk moest liggen op ons spel en niet op het resultaat. We moesten meer rust aan de bal creëeren en zorgen dat we meer beweging in de ploeg kregen. Tot nu toe hadden we heel veel diepgang maar niemand haalde een bal op om de voetballende oplossing te zoeken. Dit moest ons doel zijn voor de tweede helft.

De tweede helft begon ijzersterk we waren de bovenliggende partij en hadden controle over de wedstrijd. Het was afwachten tot we gingen scoren. Dit deden we ook Hugo zette met een mooie pass Sem vrij achter de verdediging van Rood Zwart, Sem kruiste zijn tegenstander perfect en kon door naar de goal en faalde niet 1-3. Een fijne voorsprong van twee doelpunten. We drukten door en Hugo scoorde op aangeven van Sem de 1-4 en de wedstrijd leek een kwartier voor tijd gespeeld. Maar niks leek minder waar, een te korte terugspeel bal op Daan leidde de wederopstanding van Rood Zwart in 2-4. We waren even de controle kwijt en Rood Zwart ging 1 op 1 spelen om ons nog meer onder druk te zetten. Tot succes want ze maakten de 3-4 en het werd onnodig spannend en we moesten alle zeilen bijzetten om het resultaat over de streek te trekken. Maar dit lukte en we wonnen met 3-4 en verzekerden ons via deze weg tot een plek wat recht geeft op promotie naar de hoofdklasse.

Trots op ons afgelopen seizoen waarbij we tot nu toe 41 wedstrijden speelden. 9 Verloren, 3 keer gelijk speelden en maar liefst 29 keer wisten te winnen. Met 178 doelpunten voor en 59 tegen een mooi statistiek. Zaterdag spelen we onze laatste wedstrijd van het seizoen tegen MVV’29 JO13-1. Deze willen we graag nog winnend afsluiten om te laten zien dat wij op die tweede plaats horen!

Man of the match; Vandaag was Levi man of the match. Hij speelde een dijk van een wedstrijd op linksback en schakelde niet alleen zijn tegenstander uit maar hielp ook nog verscheidende keren in de opbouw. Top gedaan en ga zo door!