Na twee gewonnen wedstrijden tegen Robur et Velocitas en IJVV moesten we vandaag in Zwolle aantreden tegen SVI JO13-1. SVI had 1 wedstrijd gewonnen en 1 wedstrijd verloren. Nu we twee wedstrijden onderweg waren konden we nog weinig zeggen over de weerstand die we krijgen en hierdoor gaan we zoals altijd uit van onze eigen kracht om ook vandaag weer een positief resultaat te behalen.

In de warming-up kregen we gelijk al een domper te verwerken, LuukDG had teveel last van zijn teen waardoor hij deze wedstrijd aan zich voorbij moesten laten gaan.

We begonnen in de volgende opstelling; 1. Robin, 2. Joep, 3. Duncan, 4. Eva, 5. Arjan, 6. Rick, 7. Nelson, 8. Sven, 9. LuukJ, 10. Niek (c), 11. Thayrell, 12. LuukDg, 14. Jurre.

Vandaag waren we wat rommeliger dan normaal. Het was niet zo dat SVI dit afdwong want we hadden wel de mogelijkheden om verzorgd voetbal te spelen alleen lieten we dit na door af en toe verkeerde keuzes te maken. Hierdoor lieten we SVI in het spel komen en konden zij druk uitoefenen op onze helft. Echt grote kansen gaven we nog niet weg, maar het was wel een voorteken dat dit geen eenvoudige ochtend ging worden. Desalniettemin kregen wij toch grip op de wedstrijd en kwamen steeds vaker op de helft van SVI. We kwamen zelfs voor, een afgeslagen schot kwam los van de keeper en Thayrell reageerde attent en schoot de 0-1 binnen. Dit was een perfect moment, we hadden de overhand te pakken en konden nu gaan proberen om de score uit te bouwen. Maar zoals ik zei we waren vandaag vooral verkeerde keuzes aan het maken in balbezit en dit was onnodig. Zo kregen we een onnodige ingooi tegen wat er voor zorgde dat SVI een snelle tegenaanval op kon zetten en deze viel ook binnen 1-1. In plaats van onze overwicht door te drukken kregen we de deksel op de neus. Hierna waren we het even kwijt en kwam SVI wederom steeds meer op onze helft. In een tegenaanval van ons besloten we zelf de individuele actie te maken inplaats van simpel door te spelen, dit resulteerde helaas in balverlies en wederom een snelle tegenaanval van SVI die wederom binnenviel. Zo stonden we eigenlijk door twee fout ingeschatte momenten/keuzes van een 0-1 voorsprong, tegen een 2-1 achterstand aan te kijken. Dit was ook de ruststand.

In de rust attendeerden we de jongens op het eenvoudig voetballen en moesten we ervoor zorgen dat we onze druk weer op SVI gingen zetten. Het was zeker mogelijk om vandaag hier gewoon met drie punten te vertrekken maar dan moesten we “slimmer” gaan voetballen.

In de tweede helft ging het beter, we knokten hard en we creëerden zeker kansen die we alleen net niet binnen wisten te werken. Toch kwamen we weer op gelijke hoogte met SVI. Uit een corner kwam de bal in de kluts voor de voeten van Jurre, Jurre dacht niet na en schoot de bal tegen de touwen om ons zo weer naast SVI te zetten 2-2. Dan was het nu wel zaak om door te drukken en uit te bouwen. Maar dit dacht SVI ook en zij waren hier succesvoller in dan wij. Tot twee keer toe kon een speler van SVI oog in oog komen met Robin en tot twee keer toe faalde SVI niet en stonden we al heel snel weer tegen een 4-2 achterstand aan te kijken. Met nog een kwartier op de klok hadden we nog voldoende tijd om dit recht te breien. We zetten er nog een keer de schouders onder en we voetbalden weer veel op de helft van SVI. Zeven minuten voor tijd liet Nelson zijn klasse zien hij dribbelde met een actie naar binnen en schoot vanaf 25 meter de bal vol in de kruising 4-3. Met nog enkele minuten te gaan drukten we veel richting het doel van SVI dit kostte ook veel kracht en die zag je langzaamaan wegebben uit het team. LuukJ schoot nog een keer voorlangs. En in de allerlaatste seconden kwam Nelson nog 1 op 1 met de keeper, hij omspeelde de keeper maar de centrale verdediger die goed meeliep liep het alsnog dicht.

Een 4-3 verlies dus. Onnodig misschien maar SVI trok vandaag aan het langste eind. Dit hoort er ook bij en we hadden zeker niet verwacht alles te winnen in de hoofdklasse. Maar als je dan verliest met zo’n krappe score en gemiste kansen en bepaalde keuzes op bepalende momenten is dit toch wel erg zuur. Maar we gaan weer door, een week trainen en zaterdag spelen we thuis tegen Berkum JO13-1 dat nog puntloos onderaan staat. Er wordt afgetrapt om 10:00.

Man of the match; Vandaag was Arjan man of the match. Hij speelde met name de tweede helft een dijk van een wedstrijd met zijn directe tegenstander in de spreekwoordelijke broekzak. Klasse Arjan!