Na een uitstekend verlopen voorbereiding waarbij we één keer gelijk speelden en vier keer wisten te winnen, en we bovenaan staan in de bekerpoule met nog één wedstrijd te gaan, mochten we vandaag dan eindelijk aantreden in de competitie. Het was Heino JO13-1 wat op bezoek kwam op de Bosrand. Heino dat in de beker een lastige loting had met twee hoofdklassers had twee wedstrijden verloren en nog één wedstrijd te gaan. Ook vorig seizoen hebben we tegen Heino gespeeld, toen wonnen we in de laatste paar minuten met een 3-2 overwinning. Wat we weten van Heino is dat ze vaak verzorgd voetbal willen spelen en vanuit hier tot een aanval willen komen. Hier hielden we zeker rekening mee in de voorbereiding op de wedstrijd.

We trapten rond 09:30 onder leiding van scheidsrechter Mink de Jong af in de volgende opstelling; 1. Daan, 2. Levi, 3. Arjen, 4. Duncan, 5. Chris, 6. Rick, 7. Nelson, 8. Niek, 9. Hugo, 10. Jordi (c), 11. Sem en 12. Julian begon aan de kant. Stef was vandaag afwezig.

Zoals hierboven genoemd mochten wij aftrappen en was het eerste wat Heino riep over het veld, gelijk vol druk. De jongens reageerden hier al op door aan te geven dat ze gelijk druk gingen zetten. En zoals gezegd zette Heino de druk naar voren op Duncan die werd ingespeeld. Duncan raakte hiervan niet onder de indruk en omspeelde via Levi de druk en zo zetten we onze eerste aanval op. Het voetbal in de eerste helft was van een hoog niveau wij lieten de bal lekker gaan en Heino kon eigenlijk niks anders doen dan achter de bal aanrennen. Het enige waarin we ons nog niet belonen waren de doelpunten want we scoorden niet uit onze gecreëerde kansen. Een individuele actie en voorzet van Nelson maakte hier verandering in, Nelson gaf de bal voor op Sem en Sem scoorde ineens vanuit de lucht de bevrijdende 1-0. Hierna drukten we in hetzelfde tempo door en we creëerden ook kansen maar deze vielen niet binnen, een droge knal van Duncan bracht ook hier weer verandering in hij schoot de bal met een perfecte wreeftrap in de linker onderhoek en bracht ons zo op een comfortabele 2-0. Dit was ook de ruststand.

We speelden goed voetbal, we stonden goed, gaven niks weg en lieten de bal lekker rondgaan. Wat dat betreft is je rustbespreking dan erg kort we moesten door op de manier hoe we stonden te voetballen en zorgen dat we de 0 hielden want die was heilig.

De tweede helft ging toch wel een stukje moeizamer de bal ging niet zo lekker meer van kant naar kant en vaak maakten we de verkeerde beslissing aan de bal, we dribbelden wanneer we moesten passen, passten wanneer we moesten dribbelen. Toch hadden we nog wel merendeels de bal alleen creëerden we niet zoveel kansen als in de eerste helft. In de rust hadden we als begeleiding nog gezegd dat de 0 heilig was en dat mocht het 2-0 blijven dit ook prima was. Maar als je dan zo’n goede eerste helft op de mat legt en een dan mindere tweede helft wil je toch graag dat het niveau weer wordt aangetikt van de eerste helft. Dit lukte ons niet meer we kwamen tot minder kansen en de kansen die we kregen wilden er niet in. Heino kwam er nog twee keer uit, een mooie uitgespeelde aanval werd gepakt door Daan een te korte terugspeelbal op Daan werd nog even gevaarlijk maar door attent opletten van Daan was ook hier niks aan de hand. Lange ballen werden veel opgevangen door Duncan en Jordi op het middenveld waardoor we vaak al snel weer aan aanvallen konden denken. We speelden de wedstrijd uit en eindigden met een 2-0 overwinning.

Een goede eerste helft afgewisseld met een iets mindere tweede helft maar we hebben twee keer gescoord, de nul gehouden en zeker heel goed gevoetbald. De jongens pakken het steeds beter op en hierdoor kun je gewoon zien dat het lekkerder gaat lopen. En laten we niet vergeten dat er veel voetbal en talent in deze groep zit, waarvan we zeker het beste nog niet hebben gezien. Volgende week spelen we uit bij Dalfsen JO13-1, Dalfsen won de eerste competitiewedstrijd van De Zweef Jo13-1 met 2-4 en staat na één wedstrijd op de tweede plek. We trappen af om 11:15 in Dalfsen.

Man of the Match; Nu de competitie weer is begonnen zijn we ook weer begonnen met de “Man of the Match bal”. Dit is een lekke bal waar elke wedstrijd de Man of the Match met een marker wordt opgeschreven. Vandaag was dat Duncan, Duncan die erg goed speelde bekroonde zijn ochtend met zijn eerste doelpunt van het seizoen, een technische perfecte wreeftrap op doel. Stond verdedigend erg goed zijn mannetje en heeft samen met de rest van het team de 0 gehouden. Goede start van de competitie!