Eindelijk mochten we dan beginnen. Na een jaar lang hard gevochten te hebben voor promotie naar de hoofdklasse was het vandaag eindelijk zover ons debuut in de hoofdklasse. Na een succesvolle bekerperiode waarin we alle drie de wedstrijden wisten te winnen mochten we vandaag aantreden tegen Robur et Velocitas JO13-1 uit Apeldoorn. Robur et Velocitas had ook een succesvolle bekerperiode gehad en wisten ook alle wedstrijden te winnen. Ook vorig seizoen was dit team twee keer kampioen (in de JO12 klasse en 1e klasse JO13) geworden met de spreekwoordelijke twee vingers in de neus. Een eerste uitdaging van formaat dus.

We begonnen onder leiding van scheidsrechter H. Fokkert in de volgende opstelling; 1. Robin, 2. Arjan, 3. Duncan, 4. Eva, 5. LuukDG, 6. Rick, 7. Nelson, 8. Sven, 9. LuukJ, 10. Niek (c), 11. Thayrell, 12. Joep, 14. Jurre

We begonnen sterk aan de wedstrijd hadden veel druk op Robur et Velocitas en zij waren hiervan duidelijk onder de indruk. Na vijf minuten kregen we onze eerste grote kans. Niek die sterk opendraaide op het middenveld stuurde met buitenkant rechts een geweldige pass in de diepte bij Nelson, Nelson die over de bal keek zag dat de keeper te ver voor zijn goal stond en schoot vanaf 30 meter over de keeper in het doel 1-0 na vijf minuten. We drukten door en twee minuten later viel er een afgeslagen voorzet bij Niek voor de voeten, Niek dacht niet na en schoof de bal vol met de wreef onderin de hoek 2-0 na 7 minuten! Hoewel we nu 2-0 voorstonden wat zeker lekker was moesten we er voor zorgen dat we scherp bleven. We moesten de constante druk op Robur et Velocitas houden en zorgen dat we achterin geconcentreerd stonden te verdedigen. Dit ging tot nu toe erg goed waarvoor mijn compliment aan de jongens en dame. Na 17 minuten maakten we zelfs de 3-0 een corner van Nelson werd zeer overtuigend binnen gekopt door Eva. Op enkele kansen voor Robur et Velocitos na hielden we het achterin goed dicht en konden we met overtuiging de rust in gaan met een 3-0 voorsprong.

In de rust waren we zeer tevreden. We hadden de 0 en 3 mooie doelpunten gemaakt. Maar de focus moest blijven we waren er nog niet en moesten er voor zorgen dat we Robur et Velocitas onder druk hielden. Hoewel we weten dat dit veel krachten zal kosten leek ons dit de manier om de overwinning vandaag te behalen. Jurre en Joep kwamen erin voor LuukJ en LuukDG.

Na drie minuten in de tweede helft viel het noodlot meteen al toe een foutje in de opbouw leidde er toe dat de aanvaller van Robur et Velocitas kon scoren en zo de 3-1 maakte. Maar gelukkig lieten we ons niet van de wijs brengen we gingen onverstoord door en maakten in de 37e minuut de 4-1. Een mooi steekpass van Duncan op Nelson zorgde ervoor dat Nelson met buitenkant wreef de bal in de korte hoek krulde 4-1! Dit was de genadeklap voor Robur et Velocitas. Hoewel ze meer druk zetten op ons konden wij dit van onze goal afhouden en konden bij vlagen een aanval opzetten. De jongens vochten als leeuwen en mede hierdoor was er veel frustratie bij Robur et Velocitas waarbij ze veel zeurden op elkaar en de scheidsrechter. In de 55e minuut wisten ze alsnog de 4-2 te maken maar de wedstrijd was gespeeld en dit was ook de einduitslag.

Hierdoor wisten we de eerste competitiewedstrijd gelijk 3 punten te behalen. Trots op de manier waarop! Deze week gaan we weer trainen en aankomende zaterdag gaan we uit spelen bij IJVV JO13-1.

Man of te Match; Vandaag was Nelson man of the match. Mede door zijn twee prachtige doelpunten maar ook door zijn harde werklust en vele meters die hij vandaag aflegde. Klasse gedaan Nelson!