Vandaag mochten we aantreden in IJsselmuiden tegen de plaatselijke IJVV JO13-1. IJVV had de eerste wedstrijd verloren van onze tegenstander van aankomende zaterdag SVI JO13-1 met 3-0. Maar zo vroeg in het seizoen kunnen we nog heel weinig zeggen van de weerstand die we kunnen verwachten dus we moeten ervoor zorgen dat we van onze eigen krachten uitgaan.

We begonnen in de volgende opstelling: 1. Robin, 2. Joep, 3. Duncan, 4. Eva, 5. LuukDG, 6. Rick, 7. Nelson, 8. Jurre, 9. LuukJ, 10. Niek (c), 11. Thayrell, 12. Arjan, 14. Sven.

We speelden op het hoofdveld en deze was erg nat en drassig, zwaar om te bespelen en ballen gingen de ene keer sneller dan verwacht en de andere keer remden ze juist af door het natte veld. Dit was dus gelijk een mooie uitdaging voor de jongens om ook met die omstandigheden om te leren gaan. En we hadden er zeker last van want in de eerste paar minuten waren we er drie keer door, maar doordat het veld nat was speelden de jongens tot drie keer toe de bal te ver voor zich uit waardoor de keeper de bal kon oprapen in een 1vs1. IJVV daarentegen voetbalde erg laf, ze speelden enkel de lange bal en wilden zelfs bij het inzakken van onze aanvallers nog niet opbouwen via de vier vrije verdedigers. Voor onze laatste linie was dit een mooi leermoment om de lange bal te leren herkennen en ervoor te zorgen dat de bal niet tussen de verdediging en keeper invalt. Ook voor Robin was dit leerzaam om goed positie te kiezen achter de verdediging. In de 6e minuut was het wel raak een voorzet van Nelson werd goed binnen gekopt door Thayrell. We hadden complete controle en IJVV kwam niet tot kansen in de buurt van de goal van Robin. Het enige wat we onszelf konden verwijten was het niet maken van doelpunten. We scoorden voor rust nog 2x door twee mooie doelpunten van Thayrell en gingen rusten met een 0-3 voorsprong.

Net als vorige week wederom een 3-0 voorsprong met rust. We speelden prima voetbal en konden onze wil opleggen aan IJVV. Achterin stond het goed en gaven we weinig tot niks weg. Dus dan kan een rustbespreking vrij kort zijn en kregen de jongens veel complimenten. Thayrell en LuukDG gingen eraf en werden vervangen door Arjan en Sven.

Na rust werd het even erg rommelig hoewel we nog steeds weinig weggaven hadden we teveel balverlies en niet snel genoeg de bal weer in ons bezit. Hierdoor oogde het van de zijkant erg rommelig. We hadden (te) veel aanvallende intenties waardoor we er zelf voor zorgden dat we achterin gaten lieten vallen. Hierdoor kregen we in de 36e minuut ook de 1-3 tegen. Zeer onnodig maar doordat we de overhand hadden werden de jongens overmoedig en dachten teveel aan aanvallen. Hierna herpakten we ons weer. We hadden nog veel vaker moeten en kunnen scoren mede door de keuzes die werden gemaakt voor het doel, we schoten vaak op doel terwijl breed leggen misschien een betere optie was en ook andersom legden we af en toe breed terwijl we voor eigen succes hadden moeten gaan. In de 55e minuut maakte Niek nog wel na een geweldige solo de 1-4 en maakte hiermee de eindstand bekend.

Drie punten en een goede controle over de wedstrijd. Het enige wat we onszelf konden verwijten was het maken van doelpunten. Dit hebben we nagelaten maar we hebben wel hard gewerkt en met overtuiging de overwinning binnen gesleept.

Aankomende zaterdag spelen we om 10:15 uit bij SVI JO13-1.

Man of the match; Vandaag was Eva man of the match stond verdedigend haar mannetje en hield vooral met rust aan de bal op belangrijke momenten de bal goed in de ploeg. Hard gewerkt en mede door haar de complete controle op de wedstrijd gehad.