Drie weken terug wisten we met 0-8 uit te winnen bij Avanti Wilskracht JO13-1. Vandaag kwam De Esch JO13-1 op bezoek op De Bosrand. De Esch leek op papier een tegenstander van formaat. Ze hadden met 62 doelpunten voor in 10 wedstrijden behoorlijk wat gescoord in de vorige competitie. Ze hadden met 11-2 gewonnen van Avanti Wilskracht en met 14-0 van ATC’62. Waar wij met 0-8 en 0-6 van wisten te winnen. Duidelijk dus een tegenstander met een goed team wat makkelijk scoort.

Levi was gelukkig weer beter na een aantal dagen ziek te zijn geweest en sloot vandaag weer aan bij de groep. We startten in de volgende opstelling: 1. Daan, 2. Julian, 3. Arjen, 4. Duncan, 5. Chris, 6. Jordi (c), 7. Stef, 8. Niek, 9. Hugo, 10. Rick 11. Sem, 12. Levi en 14. Nelson

De wedstrijd begon en De Esch probeerde druk uit te voeren op ons. Wij moesten gaan zoeken naar creatieve mogelijkheden om onder de druk uit te voetballen. Dit lukte best aardig en kwamen vaak over de middenlijn. Echter was het vervolg hier een stuk minder en kwamen niet langs de laatste linie van De Esch die hier geconcentreerd stonden te verdedigen. De eerste echte kans van de wedstrijd was voor De Esch zij braken door op rechts gaven de bal scherp voor op de vrijstaande spits maar Daan kwam goed zijn doel uit en hield hier de 0. Op slag van rust was het Niek die er door kwam, de zestien van de Esch binnen ging en in een 1 tegen 1 kwam met een verdediger. De verdediger zette op deze plek een risicovolle en lastige sliding in, Niek ging onderuit en de scheidsrechter besloot een penalty. Stef ging achter de bal staan en deed (zoals hij tot noch toe, altijd heeft gedaan) hij schoot de bal feilloos binnen. Met deze lekkere voorsprong gingen we ook rusten.

In de rust gaven we enkele tips van wat er beter kon maar gaven ook aan wat er goed ging. We moesten vertrouwen hebben in ons eigen kunnen en doordrukken en die 2-0 erin knallen. Nelson en Levi kwamen erin voor Hugo en Rick.

De tweede helft was het wedstrijdbeeld anders wij drukten door op de de helft van De Esch en kwamen verdedigend eigenlijk niet meer in de problemen. We kregen kansen maar wisten niet te scoren. In de 46e minuut scoorden we dan eindelijk. Levi die al vaker dit seizoen precies op de juiste plek weet te staan scoorde de 2-0 in de 46e minuut. Hierna was De Esch geknakt en hadden ze de ene blessure na de andere waardoor er geforceerd gewisseld moest worden. We drukten door en in de 50e minuut wist Nelson te scoren in de 52e minuut was het Stef die goed uitzakte naar de penaltystip op aangeven van Sem. In de 55e minuut Niek die een afgeslagen bal oppikte en overtuigend binnenschoot en tot slot maakte Nelson in de 56e minuut de uitslag van 6-0 bekend. We speelden de wedstrijd uit en waren erg tevreden met het resultaat.

Een lastige eerste helft met een uitstekende tweede helft waarin op viel dat De Esch het op een gegeven moment gewoon opgaf. Tevreden met het resultaat en door de overige uitslagen in de competitie staan we na twee wedstrijden op een eerste plaats met 6 punten, 14 voor en 0 tegen. Samen met Hellendoorn en HSC’21 die ook nog zonder puntverlies bovenaan staan.

Man of the Match was vandaag Stef. Duidelijk aanwezig in het meest van onze aanvallen en prikte er toch even twee in. Klasse Stef volhouden!