Vroomshoopse Boys JO13-2 bekert door na 3e derby!

Het was afgelopen zaterdag het moment van de waarheid, bij een gelijkspel of winst hadden we genoeg tegen Daarlerveen JO13-1 om door te gaan in de beker. Dit moest gebeuren in de volgende opstelling v.r.n.l. Niels, Milan, Eva, Rick, Jesse, Imre, Gijs, Olaf, Daniël, Sem, Marcel. Op de bank begonnen Robin en Ramon even na een vermoeiend kamp die ze deze week hadden gehad. Luciano was helaas afwezig deze zaterdag.

In de 1e helft hadden we eigenlijk het spel onder controle, ondanks dat we het onszelf geweldig lastig maakte.. er werd niet vanuit de positie gevoetbald en in plaats van dat we de bal het werk lieten doen vonden we het nodig om allemaal de bal bij onze medespeler te bezorgen. Het leverde ons wel absolute kansen op. Sem, Marcel & Daniël hadden allen al wel een kans op 1-0 en deze eigenlijk ook moeten verzilveren. Robin kwam erin voor Sem en Ramon kwam erin voor Imre waardoor Marcel even verschoof naar rechtshalf. Hierna werden de kansen alleen maar groter, Robin 2 keer en Ramon 1 keer hadden de bal erin kunnen plassen zo dicht hij op de lijn lag, maar helaas kregen ze de bal om 1 of andere mysterieuze reden niet in. Normaal zul je dan altijd zien dat je hem vervolgens tegen krijgt, dit werd alleen door 1 persoon tegengehouden, Niels Pierik is de naam. Met 3 geweldige reddingen hield hij ons hoogstpersoonlijk in de wedstrijd. Want je zult het toch hebben, eigenlijk met 4-0 voor moeten staan en dan met 0-2 de rust in. Godzijdank overkwam ons dit niet, maar ook met 0-0 de rust in stemde de trainers en leiders niet tevreden.

In de rust was het dus gewoon duidelijk, kansen die we nu misten moesten in de 2e helft met overtuiging worden afgewerkt en we moesten toch echt meer vanuit onze positie gaan voetballen om het onszelf gewoon makkelijk te maken.

In de 2e helft was het voetbal direct een stuk meer verzorgd, de instructies werden een stuk beter uitgevoerd en dit zorgde voor mooie aanvallen en bij vlagen oogstrelend voetbal. Dit leidde al snel tot de welverdiende 1-0 in de 36e min, na een goeie aanval eindigde de bal in de 16 een beetje in de kluts, met een handige voetbeweging zette Ramon, Olaf 1 op 1 met de keeper die met links uithaalde en prima scoorde! Na de 1-0 was het beste er wel af bij Daarlerveen. Sem en Imre kwamen er weer in voor Jesse en Daniel, waardoor Ramon even naar linksback ging en Marcel naar rechtsbuiten. Dit leverde ook direct de 2-0 op in de 42e minuut, Marcel haalde geweldig de achterlijn en zette de bal voor op Olaf die bij de 2e paal met links zijn 2e maakte. Daarna was het weer Niels die er als de kippen bij was om een bal die tussen hem en de spits viel te stoppen en Daarlerveen niet te laten terugkomen in de wedstrijd. Als kers op de kaart was de 3-0 misschien wel de mooiste aanval van de ochtend, deze begon van achteruit en eindigde in een driehoekje tussen Gijs, Olaf en Sem. Waarbij Sem vervolgens de 1 op 1 op zocht met zijn rechtsback, afkapte en de bal teruglegde op Olaf. Die de 3-0 dus ook op zijn lijstje mocht schrijven in de 59e minuut! Een loepzuivere hattrick voor Olaf.

We hoeven nog geen oefenwedstrijden te regelen en ik mag eerlijk zeggen dat dit team ons positief verbaasd heeft. We hebben bij vlagen prima voetbal laten zien en we zijn verder dan dat we dachten. Een geweldige prestatie in de beker met 3 gewonnen wedstrijden en een doelsaldo van 10-1 is een geweldig moyenne. Op naar de eerste competitiewedstrijd zaterdag wat direct een zware krachtmeting is tegen Mariënberg JO13-1.

Man of the Match: Niels Pierik is vandaag onze man of the match, als je in zo’n week zoveel veerkracht en mentaliteit toont kunnen we alleen ons petje maar af doen. De scherpte in deze wedstrijd toonde maar weer dat Niels zich geweldig ontwikkelt na een moeilijk jaar. Vandaag hield hij ons hoogstpersoonlijk in de wedstrijd, chapeau. Ga zo door jongen.