Vroomshoopse Boys JO13-2 gaat voor doorbekeren!

Afgelopen zaterdag stond dan de 2e wedstrijd van de beker alweer op het programma, tussen de triathlon en de botsauto’s in Vroomshoop door moest er nog wel ‘’even’’ gewonnen worden van Sportlust JO13-1. Dat begon in de volgende opstelling v.r.n.l.; Niels, Milan, Eva, Rick, Jesse, Ramon, Gijs, Marcel, Robin, Luciano, Sem. Op de bank hadden we dus even, Olaf, Imre en Daniel.

We begonnen in tegenstelling tot de week ervoor bijzonder sterk, vooral over rechts waar Milan met zijn grote passen vaak opkwam zorgde voor heel veel problemen bij Sportlust. We kregen het alleen niet met elkaar voor mekaar om enorme kansen te krijgen ondanks ons enorme speloverwicht, tot aan de 10e min, vanuit een rommelige corner krijgt Luciano de bal op zijn heup en heeft daardoor heel gelukkig een assist omdat Robin bewees scherper te zijn dan vorige week en de bal nu in het doel schoot. 1-0! In de 15e min was het direct weer raak, Ramon probeerde op doel te schieten, hij raakte de bal eigenlijk verkeerd (of heel goed), het is maar hoe u het bekijkt aangezien Sem scherp was en de bal bij de 2e paal zo binnenliep, een prima assist van Ramon dus en de 2-0! Robin, Ramon en Jesse gingen er heel even af en Imre, Olaf en Daniel maakten hun opwachting. Net na deze wissels stonden we verdedigend voor het eerst en eigenlijk voor het laatst niet goed in deze wedstrijd, gelukkig hebben we een geweldige keeper die ook hier de 1 op 1 weer pakte en tegen de lat tikte. 5 minuten voor tijd kwam de 3-0 dan ook nog op  het scorebord voor de rust. Op onze counter zette onze nu al assistenkoning van het moment de motor aan, na 40 meter te overbruggen gaf hij de bal binnendoor op Daniel die geweldig had gezien dat de keeper niet goed stond en de bal er keihard in de korte hoek inschoot.

In de rust werden er wat afspraken gemaakt en moest het eigenlijk nog wat simpeler dan dat we al deden, 3-0 was een geweldige tussenstand natuurlijk, maar verbeterpunten zijn er altijd. We maakten wat nieuwe afspraken en gingen eigenlijk voor verdubbeling van de doelpunten in de 2e helft.

Weet u nog dat ik vertelde van die afspraken? Die waren er niet meer. In de 2e helft was het bijzonder matig en gingen we maar zo laks mogelijk om met onze aanvallen en kansen. Luciano had alle kansen voor een hattrick maar zijn vizier stond niet op scherp vandaag, achtereen volgens gingen een penalty en 2 uitgelezen mogelijkheden niet in. De hele bank en alle supporters om het veld veerde dan ook op toen Gijs het balbezit oppakte achterin en hem aan Rick meegaf, hij kapte 1 man uit en schoot vanaf 25 meter de mooiste goal van de ochtend binnen aan de bosrand. Dit gebeurde in 58e min en was dan ook meteen het hoogtepunt van de 2e helft. Als we de 2e helft van Den Ham en 1e helft van Sportlust nu is in 1 wedstrijd kunnen plakken gaan we nog een geweldig seizoen tegemoet. Mocht u zich druk maken over die 3 wissels die er al vanaf de 1e helft op de bank zaten, nee die hebben gewoon weer gespeeld hoor. Maar de technische staf was te druk met andere dingen opschrijven dat deze 3 wissels helaas niet zijn genoteerd, excuus.

2 wedstrijden gehad en 6 punten behaald! Een prima start van het bekertoernooi en dat zullen we zaterdag moeten belonen als Daarlerveen JO13-1 op bezoek komt. Beide elftallen kunnen nog doorbekeren dus we zullen hier alles moeten geven.

Man of the Match: Na vorige week een verdedigster was het zaterdag weer een verdediger, Rick Veenhof. Zijn goal werkt natuurlijk wel mee, maar Rick laat zien een geweldige verdediger te zijn. Nooit echt in 2e elftallen gevoetbald en nu boven komen drijven en je ook nog is moeiteloos aanpassen verdiend echt grote complimenten. Ga zo door Rickie!