Vroomshoopse Boys JO13-2 wint weer en is klaar voor de koploper!

Zaterdag was het dan weer zover, na een weekje beide tegenstanders te hebben kunnen analyseren wachtte de eerste topper en dit was HHC Hardenberg JO13-3. Na een goeie wedstrijdbespreking was de opstelling de volgende v.r.n.l. Niels, Milan, Eva, Rick, Imre, Gijs, Olaf, Marcel, Daniël, Luciano, Robin. In de warming moest Sem helaas en al naar verwachting afhaken, Sem heeft voor het eerst in zijn leven ervaren hoe een spleetoog voelt na een duel vorige week woensdag op de training. Jesse en Ramon begonnen heel even op de bank.

Bij de start van de wedstrijd gingen we direct voortvarend van start, we begonnen sterk wat we ook van onze ploeg verlangde en dit werd goed gedaan. Ons veldspel zag er tot de 10e minuut ook gewoon keurig uit en binnen 5 minuten leverde dat direct een 1-op-1 met de keeper van HHC op, na een geweldige steekbal en een net zo geweldige loopactie van Robin kwam hij tegenover de keeper van HHC, zijn bal werd alleen gepareerd door de keeper en de rebound was net tekort op de achterlijn waardoor de bal in het zijnet belandde.. gelukkig was het 2 minuten later wel raak! Daniël gaf een superassist en zette Marcel oog in oog met de keeper van HHC………… GOAL! Een punter onder de keeper door en nu beloonde we ons goeie spel dus wel, 1-0 na 7 minuten. Over de daar opeenvolgende 15 minuten kunnen we heel kort zijn, HHC had ons onder de duim en wij kwamen er niet meer aan te pas om standaardafspraken uit te voeren, iets wat ons dus absoluut niet mag overkomen. Vlak voor rust was het dus zeer geflatteerd maar niet minder lekker dat er vanuit een corner ineens de bal voor de voeten van Marcel belandde, boem 2-0 na 29 minuten! Vlak daarvoor had Niels ons namelijk al in de wedstrijd gehouden met een 1-op-1 situatie die hij niet voor het eerst dit seizoen keerde. Inmiddels waren Jesse en Ramon er natuurlijk allang ingekomen.

In de rust werd gezegd dat we zelf het heft in handen moesten nemen en wij vooral zelf moesten gaan voetballen omdat we hierin het sterkst zijn, vooral het druk vooruit zetten en het op balbezit spelen moest aanzienlijk beter.

De 2e helft was eigenlijk qua veldspel een stuk beter, ondanks dat HHC er zo af en toe nog best wel uitkwam was het onze verdediging die prima stond! We waren voetballend zeer dreigend maar dankzij 189 keer buitenspel kwamen we niet tot de eindpass! In de 45e minuut kregen we een corner mee, daarna maakte een speler van HHC opzichtig hands en kregen we een volkomen verdiende strafschop mee, oke eerlijk is eerlijk, het is de staf en ouders ontgaan maar we waren er niet minder blij mee. Olaf pakte zelfverzekerd die bal op en schoot het net tot aan de hekken, 3-0 voor! Aan de andere kant kregen we in de 52e minuut een penalty tegen, Gijs was te laat terug vanuit de omschakeling omdat hij waarschijnlijk dacht dat de buit toch al binnen was en moest daardoor een overtreding maken. We hadden zeer graag de 0 gehouden, onze verdediging en keeper hadden dit ook verdiend maar Niels had geen schijn van kans tegen deze strafschop en de stand werd dus 3-1 in de 52e minuut! In de 61e minuut ging Luciano heel goed door tot op de laatste man van HHC, hij wist hierdoor balbezit vlak voor de lijn balbezit te houden en de HHC-speler zag zich genoodzaakt om? U raadt het al, een penalty weg te geven. Luciano had de penalty zelf dik verdiend en pakte dus ook gelijk de bal, ook deze was onberispelijk en zo werd de eindstand bepaald op 4-1 in het voordeel van de Boys!

Een best wel aardige wedstrijd met goeie periodes afgewisseld met hele slechte periodes. 4-1 is een prima uitslag en een mooie uitgangspositie voor de topper van a.s. zaterdag, het zal dan moeten gebeuren tegen Langeveen. We stropen de mouwen op en zullen hier vechten voor elke meter. Laat maar komen, zou ik zeggen!

Man of the Match: Rick Veenhof, zoals ik al had vermeld stond onze verdediging weer als een huis en hadden ze de ‘’0’’ verdiend! Rick heeft geen enkel duel verloren tegen de beste speler van HHC en speelde een dijk van een pot. Daarom zeer verdiend Rick, voor de 2e keer dit jaar man van de wedstrijd!